Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2004, 13:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
TILLYKKE med lærepladsen! MVH. søren PS. har du været på stranden fornylig?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2004, 10:05 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
tab i gearkasse/hjul... plejer at ligge mellem 15-25 hk....

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2004, 10:06 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
tab i gearkasse/hjul... plejer at ligge mellem 15-25 hk....

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2004, 10:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
jah...og JULEN plejer også at falde i december! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 10:53 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
gor den det.... dejligt at vide... du er sku da rimelig snu...

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 10:18 
Hej drenge...

Jeg tror ikke folk har kigget ordentligt på rullefeldt attesten... Og nu kan jeg ikke engang komme ind og se den igen (noget fejl på server noget). De 172hk er godt nok på motoren. På hjulene stod der så vidt jeg huster 102 kw mener jeg det var.

Jeg har engang været med til at måle en saab der mistede 45hk i transmisionen... Min egen mister mellem 28 og 35 hk afhængig af gearolie temperatur. Noget af det mindste jeg har målt er på 20hk. Det var en BMw og det samme på en gammel 1,3 golf 2. Typisk når det er tryk motorer er gearkasserne kraftigere for at de kan klare momentet. Det koster altså lidt i den anden ende.

v/h christian


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 12:43 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
har nu forstet set malingen og hvis man ligger marke til den km i timen der star.. 169 et eller andet, stemmer det ikke over med hk, for der er den sorte streg pa 200... og det er dit max hojde pa stregen og det er det, der taller.... sa jeg ville sige den har ca 200 hk og 255 i nm... max hk ved 5500 omdr..... er i andre ikke med mig....

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 12:54 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
ups det er mig der har set forkert... vi undskylder pa foringens vejne... :D

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 14:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
i kan ikke sætte trans. tabet til et bestemt antal heste på alle biler. det er et % vis tab. sådan ca. 18% ved 2WD. min gamle FORD taber over 50 heste! med en std 1,3 motor og samme gearkasse/bagtøj mm. ville det måske være 12 heste!!! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 18:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Du ved jo godt at jeg ikke er enig Søren... Gider nu ikke diskuterer det nu igen.

Det tab du måler på transmisionen på et rullefeldt kan aldrig være anderledes med to forskellige motorer og samme transmision, dæk osv....
DOG har omdrejningerne på gearkassen og hjulene betydning for tabet. Hvis din ford tager flere omdr. nu vil den helt sikkert også vise større tab.

Ved 0 omdr har den selvfølgeligt intet tab.
Ved 5000 omdr har den et betydeligt tab.
Ved 8000 omdr har den et væsentligt højre tab!

Alt logik siger mig at hvis man oven i måler den i 5 gear vil tabet stige yderligere. Du måler din i 5. samt omdr er øget betragteligt Søren...

Ja... Nu er vi måske af lige vel igang?

(Husk lige på at det tab i får oplyst som regel (altid) er der for motoren yder mest)

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team