Side 2 af 2
: 17 aug 2004, 00:30
af Nolan
Nu brænder methanol jo også lige en del langsommere end benzin - de kører som regel med MEGET fed blanding - derfor foregår den sidste del af forbrændingen efter udstødningsventilerne er åbnet.
Mvh
Nolan
: 17 aug 2004, 07:07
af lqs
hvor meget langsommere er det? hvorfor kører de med meget fed blanding? er det for at sænke ydelsen.....? MVH. søren
: 17 aug 2004, 17:25
af skou
ja det gavner jo nok ikke min sag at jeg så ikke lige kan nævne en traktor der kører med det...

, MEN jeg mener BESTEMT at en kommentator har sagt engang at hvis man så ild op af udstødningen så var det altså "snyd", dvs at man lige puttede en lille smule i udstødningsrørerne for show'et skyld.....
har set det engang i herning hvor showet trak lidt ud til hen af aftenen hvor der blev lidt mørkere....
: 18 aug 2004, 00:04
af Kim Frederiksen
de fleste motore laver flammer ud af topstykket når de får omdrejninger!! og får at lave flammerne større ændrer man på blanding og tænding!! har set en skyline der havde et "show-map" i motorstyringen!! når den ramte 6000 omdr. lavede den 20 cm jetflamme ud af udstødningen helt op til 8000 !!! det så så vildt ud!!
og det med at lukke benzin ud i manifolden for at holde turboen oppe i omdrejninger holder ikke!! ANTILAG fungerer ved at motoren tænder 2 gange pr takt! en gang det rigtige sted og en et helt forkert sted så den slår en ordentlig skid og når den gør det bliver turboen holdt oppe af eksplosionen i manifolden! Også derfor antilag udvikler EKSTREMT meget varme i udstødningssystemet!!
: 18 aug 2004, 01:38
af Nolan
lqs skrev:hvor meget langsommere er det? hvorfor kører de med meget fed blanding? er det for at sænke ydelsen.....? MVH. søren
Ja, hvor det tager ca. en time at brænde 2500 liter 98 oktan under åben himmel, tager det to at brænde en tilsvarende mængde methanol. Det ser dog ud til at det går hurtigere, da flammerne er usynlige.
Den fede blanding skyldes, at deres kobling indeholder asbest. Ved at køre fed sparer de på kræfterne og undgår de cancer.
Det var måske ikke de svar du søgte ?
/Nolan
: 18 aug 2004, 07:50
af lqs
måske det bare var de bedste svar du kunne komme med??? MVH. søren
: 18 aug 2004, 15:48
af Nolan
Søren - jeg beklager meget......
Jeg greb straks jo til min litteratur, for at bevise mine påstande......
Jeg må tilstå, at jeg var lidt hurtigt ude mht. methanolen.
De faktorer jeg beskrev er gældende, når der bruges nitromethan, ikke methanol.
Jeg tager det i mig igen.
Mvh
Nolan
: 19 aug 2004, 09:56
af Gæst
Nu hvor vi skal til at snakke om traktortræk, så har jeg et par kammerater der kører, et ladetryk på 2-3bar og alt for store dyser og en oversize pumpe er nok til at de kaster flammerne, det ligner en flamme fra en stor skærebrænder, om den så er 3 eller 4" i diameter kommer an på udstødningen. De kører dog ikke pro, men en 16liters turbo på en 7 liters blok kan godt lave tryk.
En anden kammerat har en gammel Land Rover der har stået gemt væk de sidste 15 år, den gik lige i gang med en gang koldstart, men hvis han slipper gassen, lader den trille og så giver gas igen, siger den cirka " bum bumbum bum SKARLD" og der er flammerne igen.
: 19 aug 2004, 10:09
af Gæst
Men Da jeg startede dette indlæg, tænkte jeg mere på om ikke der kunne findes en årsag i motoren til at flammerne kommer ud af udstødningen. Såsom at udstødningsventilerne åbner for tidligt.
Det var cirke det Kim F skrev jeg var ude efter, tak for det Kim.