Flammer ud af udstødningen

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#11 Indlæg af Nolan »

Nu brænder methanol jo også lige en del langsommere end benzin - de kører som regel med MEGET fed blanding - derfor foregår den sidste del af forbrændingen efter udstødningsventilerne er åbnet.

Mvh
Nolan
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

hvor meget langsommere er det? hvorfor kører de med meget fed blanding? er det for at sænke ydelsen.....? MVH. søren
skou

#13 Indlæg af skou »

ja det gavner jo nok ikke min sag at jeg så ikke lige kan nævne en traktor der kører med det... :oops: , MEN jeg mener BESTEMT at en kommentator har sagt engang at hvis man så ild op af udstødningen så var det altså "snyd", dvs at man lige puttede en lille smule i udstødningsrørerne for show'et skyld.....

har set det engang i herning hvor showet trak lidt ud til hen af aftenen hvor der blev lidt mørkere....
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#14 Indlæg af Kim Frederiksen »

de fleste motore laver flammer ud af topstykket når de får omdrejninger!! og får at lave flammerne større ændrer man på blanding og tænding!! har set en skyline der havde et "show-map" i motorstyringen!! når den ramte 6000 omdr. lavede den 20 cm jetflamme ud af udstødningen helt op til 8000 !!! det så så vildt ud!!

og det med at lukke benzin ud i manifolden for at holde turboen oppe i omdrejninger holder ikke!! ANTILAG fungerer ved at motoren tænder 2 gange pr takt! en gang det rigtige sted og en et helt forkert sted så den slår en ordentlig skid og når den gør det bliver turboen holdt oppe af eksplosionen i manifolden! Også derfor antilag udvikler EKSTREMT meget varme i udstødningssystemet!!
-- If it has wheels, I can race it --
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#15 Indlæg af Nolan »

lqs skrev:hvor meget langsommere er det? hvorfor kører de med meget fed blanding? er det for at sænke ydelsen.....? MVH. søren


Ja, hvor det tager ca. en time at brænde 2500 liter 98 oktan under åben himmel, tager det to at brænde en tilsvarende mængde methanol. Det ser dog ud til at det går hurtigere, da flammerne er usynlige.

Den fede blanding skyldes, at deres kobling indeholder asbest. Ved at køre fed sparer de på kræfterne og undgår de cancer.

Det var måske ikke de svar du søgte ?

/Nolan
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

måske det bare var de bedste svar du kunne komme med??? MVH. søren
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#17 Indlæg af Nolan »

Søren - jeg beklager meget......

Jeg greb straks jo til min litteratur, for at bevise mine påstande......
Jeg må tilstå, at jeg var lidt hurtigt ude mht. methanolen.

De faktorer jeg beskrev er gældende, når der bruges nitromethan, ikke methanol.

Jeg tager det i mig igen.

Mvh
Nolan
Gæst

#18 Indlæg af Gæst »

Nu hvor vi skal til at snakke om traktortræk, så har jeg et par kammerater der kører, et ladetryk på 2-3bar og alt for store dyser og en oversize pumpe er nok til at de kaster flammerne, det ligner en flamme fra en stor skærebrænder, om den så er 3 eller 4" i diameter kommer an på udstødningen. De kører dog ikke pro, men en 16liters turbo på en 7 liters blok kan godt lave tryk.

En anden kammerat har en gammel Land Rover der har stået gemt væk de sidste 15 år, den gik lige i gang med en gang koldstart, men hvis han slipper gassen, lader den trille og så giver gas igen, siger den cirka " bum bumbum bum SKARLD" og der er flammerne igen.
Gæst

#19 Indlæg af Gæst »

Men Da jeg startede dette indlæg, tænkte jeg mere på om ikke der kunne findes en årsag i motoren til at flammerne kommer ud af udstødningen. Såsom at udstødningsventilerne åbner for tidligt.
Det var cirke det Kim F skrev jeg var ude efter, tak for det Kim.
Besvar