Side 2 af 3

: 26 jul 2004, 14:26
af lqs
hvad er det for en skruekompressor du skriver om? mærke? model? 2000-3000rpm ved start? gid det var så vel! MVH. søren

: 26 jul 2004, 15:31
af 0-100
Hej! lqs

Autorotor, som vist også blev brugt her hjemme for 10-12 år siden.
Ikke med den store succes.

Den skulle vist være voldsom i de lave omdr., men mangle power i det høje omdr.

Start omdr. ved 1/4 var et gæt!
Hvad er omdr.tallet så???

Hilsen D

: 26 jul 2004, 15:55
af 0-100
Hej igen!

Fandt hvor jeg havde læst om det.

Er sakset fra VAGcars af Clipper som sammenligner Rotrex og OPCON

(OPCON=Autorotor)

Hej
Jeg var nok den første i DK der fik ROTREX på en GOLF III.
Vi skiftede til Rotrex'en efter vi havde bøvlet en del med noget vandkølet ladeluft køler på en OPCON kompressor. Det kom aldrig til at spille max, så defor blev der monteret ROTREX.
Jeg køret 60.000 med den samme indtil en dag hvor akslen til remhjulet knækkede. Den første type fik smøring fra servo systemet.
Nr. 2 Rotrex kom på og den blev så med smøring fra selve motorens oliesystem. Der blev monteret oliekøler for at holde en fornuftig temperatur.
Jeg solgte bilen efter den havde rundet de 100K og jeg mener at ham der købte den kort tid efter rykkede nr. 2 i stykker.
Jeg ved det ikke, hvis nogen kender bilens videre liv vil jeg gerne vide lidt om den. Sort GOLF3 med lys læder stue og VR6 Recaro sæder foran. Jeg mener der var en gut fra nordjylland der købte den.

Nå..men holdbarhed...jeg har været godt tilfreds..det holder sålænge man passer på det. Vilde lyskryds acclerationer hverdag kan splitte hvad som helst ad, incl. kompressor da den "flyver" op og ned i omdrejninger hele tiden. Jeg tror holdbarhed hænger meget sammen med hvordag den bliver kørt, god olie, oliekøler osv.
Når det er sagt, så har der været kvalitetes problemer i starten, men jeg tror de er har styr på det nu.

Ulempe, tja..dem lader ikke på samme fede måde som en OPCON, så man savner jo lidt Nm i bunden. Til gengæld forsætter den i 5. helt ud til begrænseren som naturligvis var flyttet til 6700.
så det lignede vel 230 på klokken i en GOLF CL

OPCON faldt lidt af på den i det høje område og kunne ikke klemmes meget over 145HK. Ladeluften fra en OPCON var også noget varmere, hvilket jo belaster motoren, så jeg vil anbefale en intercooler til ROTREX'en.
OG HUSK!! den rigtige chip gør hele forskellen.


Hilsen D

: 26 jul 2004, 20:56
af bmwmanden
Hej

Hvis dit budget ikke er problemet så ville jeg nu foreslå en enkelt turbo, evt en T4 med racerlejer, eller en T3/T04E. Det er gode løsninger til 1/4 mile brug. Mht motorstyring så kontakt viborg autoteknik for en fuld programérbar boks der bare virker!!

: 26 jul 2004, 21:07
af lqs
autoroto/opcon mm. laves i mange størrelser....op til måske 800 heste! de har aldrig så vidt jeg ved lavet ladeluftkølere. tror det omtalte kit har været dårligt desingnet. er selv mest til turbo. men er vildt imponeret af de SVENSKE kompressorer! MVH. søren

: 27 jul 2004, 09:08
af brunochristensen
hvem sælger sådan en opcon fyr henne?

han skriver at den ikke kunne køre over 145 km/T mener du han så at der ikke var tryk over 145 km/T eler kunne den ikke køre stærkere?

MVH Bruno

: 27 jul 2004, 09:32
af Johnny and
Der står vist 145 hk

: 27 jul 2004, 09:42
af brunochristensen
nåå sorry.... læste forkert..... :oops:

: 27 jul 2004, 11:41
af 0-100
Hej!

Autorotor/OPCON kan købes i Sverige hos:
http://www.gikturbo.se

Autorotor/OPCON beskrivelse her:
http://www.gikturbo.se/kompressorer.pdf

Prisliste her:
http://www.gikturbo.se/prislistor/kona2-01.pdf

Kan sikkert også købes andre steder.

Hilsen D

: 27 jul 2004, 18:31
af Gæst
hvor mange hk ønsker i og hvilken tid regner du med at komme ned på en sådan en vogn