Side 2 af 2

: 21 jul 2004, 19:54
af lqs
N2O er ikke hårdere ved motoren end hvis du laver det samme moment ved hjælp af ladetryk! en anden ide ville være at hæve komp. MVH. søren

: 21 jul 2004, 20:06
af Minilars
er ikke helt enig med at lattergas ikke er hårdere ved motoren.. og ikke helt enig i at det er en god idee at hæve komp. det er jo tryk ladning her. og ikke en puch maxi der skal have planet toppen.

med højere comp vil levetiden blive mindre og varmen blive højere.

flere cubik er efter min mening den bedste måde at tune på..
uheldigvis også den dyreste..

: 21 jul 2004, 20:29
af lqs
lad vær med at tænke så meget på at det er en turbomotor, alle motorer svarer på samme måde på tuning! ang. N2O så er det sådan set også trykladning..... hvad mener du at forskellen er? MVH. søren

: 21 jul 2004, 21:56
af Mark
byg den om til kompressor det er den eneste effektive vej frem hvis du vil have tryk ved 1300rpm eller lign. men husk en turbo giver mere i toppen af rpm skalaen end en kompressor vil gøre.
ellers skal du jo bare sælge rsten og købe en peugeot 306 hdi :)

: 22 jul 2004, 02:37
af skou
den med RST twin turbo har faktisk strejfet mig i drømmeland :D ideen er rigtig god... men jeg tvivler måske lidt på mine egne evner til at få det til at spille...

ang kompresionen så var det jo netop en LAVERE kompresion man skulle have for at køre med højere ladetryk.... så den dur vist ike helt... men ja var en mulighed.... for den gamle alm 1.6 var kvikkere helt i bunden end min rst er.....

nos er ikke en mulighed for mig... :?

og en mindre turbo tager jo noget af toppen... .

hvem var det der sagde noget med en anden turbo med kuglelejer ??

hvad er det lige den jeg har kører med/i ?

skou

: 22 jul 2004, 09:50
af 2fat2fly
hvad så med en 1.9 blok

: 22 jul 2004, 12:44
af skou
ja en 1,9 blok var osse en ide..... men jeg har dog hørt om nogle der ikke fik noget ud af det.... .

hvordan er det man få den op på 1,9 ???

kortere stempel eller hvad er det... eller SKAL den bores op....

jeg har tænkt på om ikke man kunne skifte stempel ringe i en bil ? det kunne man dengang man kørte på knallert med et godt resultat....

lad os sige at motoren har kørt 200000 så må de vel være slidt noget kun.....

: 22 jul 2004, 15:43
af Henrik Dirksen
Blokken skal bores op og en anden krumtap. Ring til bruno hansen motor sport. www.brunohansenm-sport.dk mener jeg hans hjemeside hedder. mvh Henrik Dirksen

: 22 jul 2004, 20:20
af mh
ring til freddy's garage istedet bruno hansen laver ikke disse ombygninger selv han sender dem bare op til freddy så hvis du vil spare 2000kr så ville det være lidt klogere...