rst

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

N2O er ikke hårdere ved motoren end hvis du laver det samme moment ved hjælp af ladetryk! en anden ide ville være at hæve komp. MVH. søren
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#12 Indlæg af Minilars »

er ikke helt enig med at lattergas ikke er hårdere ved motoren.. og ikke helt enig i at det er en god idee at hæve komp. det er jo tryk ladning her. og ikke en puch maxi der skal have planet toppen.

med højere comp vil levetiden blive mindre og varmen blive højere.

flere cubik er efter min mening den bedste måde at tune på..
uheldigvis også den dyreste..
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

lad vær med at tænke så meget på at det er en turbomotor, alle motorer svarer på samme måde på tuning! ang. N2O så er det sådan set også trykladning..... hvad mener du at forskellen er? MVH. søren
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#14 Indlæg af Mark »

byg den om til kompressor det er den eneste effektive vej frem hvis du vil have tryk ved 1300rpm eller lign. men husk en turbo giver mere i toppen af rpm skalaen end en kompressor vil gøre.
ellers skal du jo bare sælge rsten og købe en peugeot 306 hdi :)
skou

#15 Indlæg af skou »

den med RST twin turbo har faktisk strejfet mig i drømmeland :D ideen er rigtig god... men jeg tvivler måske lidt på mine egne evner til at få det til at spille...

ang kompresionen så var det jo netop en LAVERE kompresion man skulle have for at køre med højere ladetryk.... så den dur vist ike helt... men ja var en mulighed.... for den gamle alm 1.6 var kvikkere helt i bunden end min rst er.....

nos er ikke en mulighed for mig... :?

og en mindre turbo tager jo noget af toppen... .

hvem var det der sagde noget med en anden turbo med kuglelejer ??

hvad er det lige den jeg har kører med/i ?

skou
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#16 Indlæg af 2fat2fly »

hvad så med en 1.9 blok
skou

#17 Indlæg af skou »

ja en 1,9 blok var osse en ide..... men jeg har dog hørt om nogle der ikke fik noget ud af det.... .

hvordan er det man få den op på 1,9 ???

kortere stempel eller hvad er det... eller SKAL den bores op....

jeg har tænkt på om ikke man kunne skifte stempel ringe i en bil ? det kunne man dengang man kørte på knallert med et godt resultat....

lad os sige at motoren har kørt 200000 så må de vel være slidt noget kun.....
Henrik Dirksen

#18 Indlæg af Henrik Dirksen »

Blokken skal bores op og en anden krumtap. Ring til bruno hansen motor sport. www.brunohansenm-sport.dk mener jeg hans hjemeside hedder. mvh Henrik Dirksen
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#19 Indlæg af mh »

ring til freddy's garage istedet bruno hansen laver ikke disse ombygninger selv han sender dem bare op til freddy så hvis du vil spare 2000kr så ville det være lidt klogere...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar