Biler som er født med 8 ventilede turbo motorer ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads

#11 Indlæg af Mads »

Mange hk.... ej omkring 300hk.... og det får jeg jo nok ikke ved 5000-5500 omdr. med mindre jeg skal køre med et sygt ladetryk
Mads

#12 Indlæg af Mads »

HenrikGM <---

Jeg kan jo se jeres side boost-it at man kan hive 345hk ud af 1.6'er med 1.3 bar...... og det eneste ud spec ved den udover en stor turbo er de HKS knaster som bringer max hk langt op i omdr...... den har ikke engang fuldt programerbare box..... i nu.....
Brugeravatar
myg tuning
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Geografisk sted: nordjylland

#13 Indlæg af myg tuning »

hej mester....... den motor du snakker om er en underkvardrat motor og er beregnet til at have en godt bundtræk... så skulle du måske satse på 16v motor eller en japaner...... bare lige en tanke..... tror det er en dårlig ide med at toppe ved 7000 omdr... inden kommer der til at være et mega tøven i bunden og trækker i toppen.. eller godt bundtræk og dør helt på toppen.... det bliver svært at finde en turbo der køre der i mellem.. ville nok sætte maks omdr.. mellem 5800 til 6250.. men det er jo bare mig... håber det lykkes for dig, så jeg kan lukke mig kæft :lol:
alle vil have en 2ér..
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#14 Indlæg af Mads B (dk) »

myg tuning skrev:hej mester....... den motor du snakker om er en underkvardrat motor og er beregnet til at have en godt bundtræk... så skulle du måske satse på 16v motor eller en japaner...... bare lige en tanke..... tror det er en dårlig ide med at toppe ved 7000 omdr... inden kommer der til at være et mega tøven i bunden og trækker i toppen.. eller godt bundtræk og dør helt på toppen.... det bliver svært at finde en turbo der køre der i mellem.. ville nok sætte maks omdr.. mellem 5800 til 6250.. men det er jo bare mig... håber det lykkes for dig, så jeg kan lukke mig kæft :lol:


Jeg ved at der er flere som har bygget 306 gti og 405 mi16 om til 2.4=endnu større slaglængde og det snure stadig op omkring 7500 omdr.

Ja nu ved jeg godt at min er en 8v'er.... men der findes nu også eks. på motorer af denne slags som tager den mængde omdr.....måske ikke lige som turbo motor.... men ellers..... det skulle sgu da heller ikke være umuligt at få max hk der oppe..... der jo ikke nogen der siger de skal ligge ved 7k omdr..... bare et sted mellem 6k-7k...

Turboen er selvfølgelig af kugleleje model
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Mads skrev:HenrikGM <---

Jeg kan jo se jeres side boost-it at man kan hive 345hk ud af 1.6'er med 1.3 bar...... og det eneste ud spec ved den udover en stor turbo er de HKS knaster som bringer max hk langt op i omdr...... den har ikke engang fuldt programerbare box..... i nu.....



Den rullefelt test er med den originale styring(original toyota, modificeret af Turbomotor). Motoren kører idag med megasquirtnspark, og har gjort det siden DHB(2.plads,forhjulstræk,trykladning) dog stadigt med den originale tænding. Planen med den lille raket er at tændingen kommer med senere, og _SÅ_ bliver det sjovt. Der er ikke mere end ~20 graders avancering på den i dag, og det er selvsagt alt for lidt til en motor der snildt drejer 8000. Med lidt held kan den hentes ned i en høj 11sekunders tid.

Hvis du kigger på kurven, vil du se at motoren stadigt har _masser_ af bund, og er faktisk forbløffende letkørt. Man mærker intet til vilddyret v. alm mindelig bykørsel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#16 Indlæg af nmb1022 »

Har haft en kammi med samme krumtap motoren som dig mads (dig en mi'er), og hans rullede over 8k uden probs. 245hk med spjæld osv. Han kørte dog med mekanisk top, men det skulle ikke være nødvendig hvis det kun er 7000 du sigter efter
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Henrik Dirksen

#17 Indlæg af Henrik Dirksen »

De nævte italienske bil modeller er 8v med 2 knaster! så om i kan bruge grade tallet fra disse ved jeg ikke. Mvh Henrik Dirksen
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Biler som er født med 8 ventilede turbo motorer ?

#18 Indlæg af martin306xsi »

Mads B 405 2.0 skrev:Hey.... er der nogen som nævne nogen biler som er født med 8 ventilede turbo motorer...... helst omkring 2.0..... jeg skal have luret mig en vildt turbo knast som jeg kan få lavet en kopi af til mit projekt ?


Glemmer du ikke en 406 sv eller xiantia turbo, der kan du jo bare tag knasten fra jo den passer lige over i din :shock:
Mvh Martin
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

Re: Biler som er født med 8 ventilede turbo motorer ?

#19 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

martin306xsi skrev:
Mads B 405 2.0 skrev:Hey.... er der nogen som nævne nogen biler som er født med 8 ventilede turbo motorer...... helst omkring 2.0..... jeg skal have luret mig en vildt turbo knast som jeg kan få lavet en kopi af til mit projekt ?


Glemmer du ikke en 406 sv eller xiantia turbo, der kan du jo bare tag knasten fra jo den passer lige over i din :shock:


Mener at knasten fra ovennævnte maskiner er en katastrofe.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#20 Indlæg af martin306xsi »

Carsten> Hvad mener du?
Mvh Martin
Besvar