Turbokonvertering, hva tåler en Alfa?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Henrik Dirksen

#11 Indlæg af Henrik Dirksen »

Hej Per Du virker som om du ikke kan glemme de skærme? Mvh Henrik Dirksen
Gæst

#12 Indlæg af Gæst »

Anonymous skrev:
Henrik Dirksen skrev:Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
ha ha ta den!!!!! fyr den af henrik :lol:


Det har en gammel Golf 2 GTI 16V nu også.
Henrik Dirksen

#13 Indlæg af Henrik Dirksen »

Konklusion: så er den også bygget til race. Mvh Henrik Dirksen
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

HenrikGM skrev:
Anonymous skrev:
tinasmartin skrev::shock: okay trist....


Det behøves ikke at være trist!! Hvis stemplerne i forvejen er egnede til tryk (afstande mellem stempelringe etc.), så er der ikke nogen grund til at montere klaprende smede stempler for 0,7 el 1 bar.

Mvh Jakob


Humm.....det var vist tilbage fra den tid en volvo240Turbo var high-end teknik da smedede stempler klaprede.....(læs: Oldnordisk teknologi)

Man kan sagtens lave stempler, også smedede, der ikke siger en lyd. Keine hexeri.

Intet hekseri i at få stempel støjen væk på smedede stempler.
Men hvis de så også kunne finde ud af at fjerne krydspinds klapren fra støbte B230 et turbo stempler, så vilde jeg blive glad.
Obs det skal siges at motoren havde oplevet sin del af tændings banken inden jeg overtog den.
Ellers prøv at lytte til en gl 90 accord, der er stempelbanken så det vil noget.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#15 Indlæg af mh »

Henrik Dirksen skrev:til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen


hmm olie smøring af stemplerne!! det er godt nok olie KØLING man bruger det til... hvis ikke det blev smurt af olie til at starte med så skal du nok parkere ved knallertstanderen næste gang du skal tanke!!... (kun et forslag) og hvis ALFA er så helt vildt race aplikation hvorfor skal der så laves noget ved motoren (indeni)??...... og alle kan sku da høvle en smulle af stemplerne og sænke kompressionen på den måde..... hører du kleeman, carlson, brabus, AMG eller COSWORTH laver sådanne løsninger.... NÆÆÆ så hvorfor skulle novitec gøre det (måske kun fordi det er den BILLIGSTE løsning)......... og derfor i min bog ikke noget et top navn inden for tuning af alfa, fiat og lancia ville gøre men skal gerne snakke med min kammi en dag jeg møder ham igen for han er udlært HOS DEM som mekker.......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Henrik Dirksen

#16 Indlæg af Henrik Dirksen »

Oki jeg skrev smørring og ikke køling af stempler flot obseveret! Og til dit spørgsmål om hvorfor der så skal laves noget om inde i motoren: tror du selv at fabrikkerne laver dem med så lav komp. så alle og enhver kan sætte en mølle på der hjemme? så ville bilen jo ikke kunne trække sig selv! og der skal så heller ikke laves noget om inde i motoren hvis den bare skal have kompresser på.Mvh Henrik Dirksen
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#17 Indlæg af lqs »

håber ikke der er nogen der skiller en motor ad for at dreje 0,3 af stemplerne.....prøv lige at regne lidt på det! mvh. søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:håber ikke der er nogen der skiller en motor ad for at dreje 0,3 af stemplerne.....prøv lige at regne lidt på det! mvh. søren

Hehe nej tror også han mener 3mm istedet for.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Henrik Dirksen

#19 Indlæg af Henrik Dirksen »

Hej de 0,3mm er hentet fra novitec, andet kan jeg ikke sige. Mvh Henrik Dirksen
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#20 Indlæg af mh »

lqs skrev:håber ikke der er nogen der skiller en motor ad for at dreje 0,3 af stemplerne.....prøv lige at regne lidt på det! mvh. søren


de skal vel have fjernet soden på toppen af stemplerne :lol: :lol: mere svare det jo ikke til.....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar