Turbokonvertering, hva tåler en Alfa?
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
Anonymous skrev:ha ha ta den!!!!! fyr den af henrikHenrik Dirksen skrev:Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
Det har en gammel Golf 2 GTI 16V nu også.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Anonymous skrev:tinasmartin skrev::shock: okay trist....
Det behøves ikke at være trist!! Hvis stemplerne i forvejen er egnede til tryk (afstande mellem stempelringe etc.), så er der ikke nogen grund til at montere klaprende smede stempler for 0,7 el 1 bar.
Mvh Jakob
Humm.....det var vist tilbage fra den tid en volvo240Turbo var high-end teknik da smedede stempler klaprede.....(læs: Oldnordisk teknologi)
Man kan sagtens lave stempler, også smedede, der ikke siger en lyd. Keine hexeri.
Intet hekseri i at få stempel støjen væk på smedede stempler.
Men hvis de så også kunne finde ud af at fjerne krydspinds klapren fra støbte B230 et turbo stempler, så vilde jeg blive glad.
Obs det skal siges at motoren havde oplevet sin del af tændings banken inden jeg overtog den.
Ellers prøv at lytte til en gl 90 accord, der er stempelbanken så det vil noget.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
mh
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Henrik Dirksen skrev:til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
hmm olie smøring af stemplerne!! det er godt nok olie KØLING man bruger det til... hvis ikke det blev smurt af olie til at starte med så skal du nok parkere ved knallertstanderen næste gang du skal tanke!!... (kun et forslag) og hvis ALFA er så helt vildt race aplikation hvorfor skal der så laves noget ved motoren (indeni)??...... og alle kan sku da høvle en smulle af stemplerne og sænke kompressionen på den måde..... hører du kleeman, carlson, brabus, AMG eller COSWORTH laver sådanne løsninger.... NÆÆÆ så hvorfor skulle novitec gøre det (måske kun fordi det er den BILLIGSTE løsning)......... og derfor i min bog ikke noget et top navn inden for tuning af alfa, fiat og lancia ville gøre men skal gerne snakke med min kammi en dag jeg møder ham igen for han er udlært HOS DEM som mekker.......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Henrik Dirksen
Oki jeg skrev smørring og ikke køling af stempler flot obseveret! Og til dit spørgsmål om hvorfor der så skal laves noget om inde i motoren: tror du selv at fabrikkerne laver dem med så lav komp. så alle og enhver kan sætte en mølle på der hjemme? så ville bilen jo ikke kunne trække sig selv! og der skal så heller ikke laves noget om inde i motoren hvis den bare skal have kompresser på.Mvh Henrik Dirksen
-
K-FINN
- Mester Medlem
-
mh
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
lqs skrev:håber ikke der er nogen der skiller en motor ad for at dreje 0,3 af stemplerne.....prøv lige at regne lidt på det! mvh. søren
de skal vel have fjernet soden på toppen af stemplerne
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
www.RavenZ.dk
www.RavenZ.dk