Tuning af Toyota 4,0L Diesel Motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Holm
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af Holm »

Hehe pug motoren ville sgu nok ikke holde så længe i grusgraven :lol: :lol:

Hvad med at bruge turbo og intercooler fra en lastbil, de er da ihvertfald lavet til at hive en masse heste ud af en diesel motor..Men der ville nok bare være et lille problem med tryk ved lave omdrejninger, men mon ikke en kompressor ville kunne hjælpe på det :lol: :lol:
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#12 Indlæg af hYe »

Iveco bruger en cummins r6 motor på 6L med turbo IC og commonrail.
Den har standard op til 275hk.. og 930nm....
Har set en dodge pickup med "samme" motor, dog med 306hk..
Gid godt vide hvad den kan pumpes til.. :twisted:
Og kan man monstro forestille sig en sådan i en landcruiser... :D
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
Thommy
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa

#13 Indlæg af Thommy »

ja men de der Iveco motor er vel ikke til at finde her hjemme til under en halv bundegår, if you know what i mean...
Besvar