Hvad med at bruge turbo og intercooler fra en lastbil, de er da ihvertfald lavet til at hive en masse heste ud af en diesel motor..Men der ville nok bare være et lille problem med tryk ved lave omdrejninger, men mon ikke en kompressor ville kunne hjælpe på det
Tuning af Toyota 4,0L Diesel Motor
Redaktør: Moderatorer
-
Holm
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hehe pug motoren ville sgu nok ikke holde så længe i grusgraven
Hvad med at bruge turbo og intercooler fra en lastbil, de er da ihvertfald lavet til at hive en masse heste ud af en diesel motor..Men der ville nok bare være et lille problem med tryk ved lave omdrejninger, men mon ikke en kompressor ville kunne hjælpe på det

Hvad med at bruge turbo og intercooler fra en lastbil, de er da ihvertfald lavet til at hive en masse heste ud af en diesel motor..Men der ville nok bare være et lille problem med tryk ved lave omdrejninger, men mon ikke en kompressor ville kunne hjælpe på det
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Iveco bruger en cummins r6 motor på 6L med turbo IC og commonrail.
Den har standard op til 275hk.. og 930nm....
Har set en dodge pickup med "samme" motor, dog med 306hk..
Gid godt vide hvad den kan pumpes til..
Og kan man monstro forestille sig en sådan i en landcruiser...
Den har standard op til 275hk.. og 930nm....
Har set en dodge pickup med "samme" motor, dog med 306hk..
Gid godt vide hvad den kan pumpes til..
Og kan man monstro forestille sig en sådan i en landcruiser...
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
- Thommy
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa