oliekøler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Schmedegaard
Junior Medlem
Geografisk sted: Vallensbæk strand

RØG!!!

#11 Indlæg af Schmedegaard »

Den ser heller ikke "blå" ud, men er du sikker???
Men hvis det ikke er olie, bør du nok kontrolere din blanding!!!!
Puuuuha..... det er jo lige før det løber ud af aufspuffen....
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Yugo Turbo
Mester Medlem
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#12 Indlæg af Yugo Turbo »

Man kommer til at tænke på traktortræk i gamle dage når man ser de billeder... :D
Brap brap brap...
Billede
Bror Fusk
Medlem
Geografisk sted: Nordjylland

#13 Indlæg af Bror Fusk »

hehe... den kan da godt være "skruen" lige skulle have en lille kvart omgang den anden vej hehe :lol: :lol: :lol:

ej det er fordi røgbegrænseren var HELT i bund på det tidspunkt... så får den altså bare ALT olien selvom turboen endnu ikke er begyndt at lade...
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#14 Indlæg af C.Sørensen »

HA kalder i det Sort Røg så skulle i have set min golf 1er gtd lægge fra land i lydskryds race og så med udstødning ved vb i skulle se dem i hovdet på bane 2 :lol: og ja jeg ved godt det er noget svineri
men vi har kun det skæg vi selv sidder på :D
og ang dit råd bror fusk hvor langt har du kørt :?: med dette
fantastisk at den kan holde din mølle han meget fald på din olie retur eller hvad og hvad siger din olie temperatur jeg vil mene at en olie køler uden termostat ikke dur men til gengæld vil jeg mene at en varme vekseler er det bedste da den lyn hurtig varmer din olie op og holder en god temperatur på olien well nok bla bla bla fra min side ---
MVH C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#15 Indlæg af C.Sørensen »

HA kalder i det Sort Røg så skulle i have set min golf 1er gtd lægge fra land i lydskryds race og så med udstødning ved vb i skulle se dem i hovdet på bane 2 :lol: og ja jeg ved godt det er noget svineri
men vi har kun det skæg vi selv sidder på :D
og ang dit råd bror fusk hvor langt har du kørt :?: med dette
fantastisk at den kan holde din mølle har du meget fald på din olie retur eller hvad og hvad siger din olie temperatur jeg vil mene at en olie køler uden termostat ikke dur men til gengæld vil jeg mene at en varme vekseler er det bedste da den lyn hurtig varmer din olie op og holder en god temperatur på olien well nok bla bla bla fra min side ---
MVH C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Gæst

#16 Indlæg af Gæst »

¨Hvordan virker sådan en termostat styret oliekøler, sådan teknisk.
når olien bliver varm åbner termostaten og lader olien gå igennem køleren... men hvad vej går olien når termostaten er lukket??????
er der et omløb der lukker samtidig med at termostaten åbner?????
Clisse
Medlem
Geografisk sted: Kbh

#17 Indlæg af Clisse »

Der er faktisk åbent ud til køleren hele tiden, men når olien når 75-80 grader glider der et stempel frem og blokere den interne bypass.. Det vil sige, at når olien er under 75 grader, kan olien både løbe igennem køleren og direkte igennem termostaten. Men hovedparten løber jo den nemmeste vej, og det er ikke igennem køleren.
Mvh
Claus
Gæst

Re: oliekøler

#18 Indlæg af Gæst »

hej på http://summitracing.com kan du købe en adapter til dit oliefilter så du får udtag til oliekøler pris 30$

Mvh Ford P7 Biturbo
Besvar