Side 2 af 4
: 12 jun 2004, 11:18
af nissan200sx.dk
Enig med Henrik.
Om intercooler har volume på 1 liter eller på 10liter er jeg sikker på ikke kan mærkes som lag nogen stedet ved kørsel.
: 12 jun 2004, 18:02
af Jakob Hansen
Att. Morten VJ:
Det kan godt være et min idé med blæser ved I/C ikke duer på gadebil. Men jeg vil nu stadig montere min. Jeg skal nemlig køre rallycross med den, og det forgår på baner hvor det hele tiden er acceleration og nedbremsning. Dvs. at der altså ikke er den helt vilde fart vind til råde hele tiden + at man kan risikere at ligge bag ved een.
Og så var fordelen ved min idé også at blæseren skulle monteres sådan at den også kunne blæse på køleren...

: 12 jun 2004, 20:31
af Morten VJ
Tror stadig ikke på konceptet, da jeg heller ikke har set nogen nævneværdig indflydelse af blæser start på indsugnings temperaturen.
Selve blæseren bør monteres bag køleren for ikke at blokere når den ikke er i drift.
Har læst, og set at på flere WRC biler sprøjtes der en vandtåge ud over intercooleren.
Det burde virke mere effektivt end en simpel blæser.
Ellers smider man normalt bilens ordinære køler om i bagagerummet, for at få intercooleren så kold som mulig.
MVH
Morten
: 12 jun 2004, 21:32
af Jakob Hansen
Tjaa, det kunne da godt være at jeg skulle se om ikke blæseren kunne monteres bag intercooleren. Det ville da være mere optimalt hvis det kunne lykkedes.
: 14 jun 2004, 07:09
af lqs
blæseren har meget at sige når vi taler om ac. op gennem gearne. særlig i forbindelse med !/4 mile hvor man ofte holder i kø i lang tid. prøv en gang at måle temp på intercoleren (ikke indsugnings luften) ved start er den ofte meget høj (efter at have holdt stille med intervarmeren klinet op ad en 80 grader varm vandkøler) ved moderat ladetryk er det ofte muligt at have LAVERE temp. på indsugnings luft uden ladeluftkøler end ved en uheldig placeret ditto! MVH. søren PS. prøv at måle på std. biler med ladeluftkølere, det giver stof til eftertanke!
lqs
: 16 jun 2004, 00:37
af c_ortega
istedet for en blæser (og nu snakker vi om 402meter biler, da det kun er når du holder og venter længe den bliver meget varm) så kunne det jo være en mulighed med et purgekit, over intervameren/cooleren. Ikke nødvendigvis et nos purge kit (der fåes sæt der er beregnet til ikke kun at tage tryk af et nos sytem, men som er specifikt til at køle cooler med), men et med enten luft eller vand, det burde løse problemet, og så har det også en hvis blær effekt at fyre en purge ventil af, mens folk glor ;-P
: 17 jun 2004, 11:08
af Kongen
man kan osse bruge CO2 det er vist lidt billiger end NOS
: 17 jun 2004, 13:37
af corrado vr6
Du kan også lave en kasse med rør med freon under tryk.. så det virker ligesom en fryser..
: 17 jun 2004, 18:12
af lqs
det er temmelig store mængder gas der skal til, men løsningen kan sagtens bruges.aircon modellen er langt mere interesant i mine øjne. den fedeste jeg har set var på en USA bygget PICK UP. den hade monster motor med to store turboer mm. på ladet var der solceller der drev kompressoren når bilen stod parkeret! så istedet for at starte med 60 grader på ladeluftkøleren ku den starte med 10 grader! hvis man ser på SUBARUer eller kompressor GORILLAer kan man rigtig tale om intervarmere! MVH. søren
: 17 jun 2004, 18:24
af Moonie
Ja jeg kører med sådan en Corolla med Kompressor og normalt ligger IC``én oven på selve motoren og ved hvorfor den gør det standdart men det gør den alså, men en eller anden grung er det nok at de har lagt som de nu har.. Men har så flytten den ud foran, og det har hjulpet en del synes jeg, men når man holde i kør til 402 m bliver den varm omkring rørene der går tværs over motoren, og det kan mærkes når der skal til at køres...