Side 2 af 2

: 07 jun 2004, 21:03
af Morten VJ
lqs skrev:jamen det er da klart, hvis der står sådan i reklamen så bliver vidunder maskinen simpelt hen NØDT til at rette sig efter det! eller er der nogen der har en bedre forklaring? eller sågar har prøvet den omtalte benzintryksregulator? MVH. søren


Jeg prøvede den på mit gl ljetronic med turbo.
Da den var lige ved hånden da jeg skulde bruge en justerbar regulator.
tryk forløbrt ser således ud at istedet for at benzintrykket falder 1-1 iforhold til vacum i manifolden så falder den med faktor 1,7-1.
Og det er ikke nogen skrivefejl jeg mener falder, da trykket normalt justeres med slukket motor.
Resultatet af dette er at der normalt anbefales et højere tryk indstillet statisk, for at holde tomgang og dellast fri af denne opfedning.
Men når man så accelrere så stiger trykket hurtigere, og man får dermed mere benzin, og det kan eventuelt maskere huller i trækkraften.
Men det er en lidt dyr lappeløsning på nogle problemer man selv har påført sig for at vinde 2-3% i effekt forøgelse på en standart motor.
Det påståes også at den kan give bedre økonomi på en motor uden lambdasensor, når den er indstillet til standart tryk.

MVH

Morten

: 07 jun 2004, 21:24
af Nolan
Altså, som jeg skrev: En progressiv regulator........

Kurven for denne regulator 'knækker', hvor en normal regulator er lineær.

Mvh
Nolan

: 07 jun 2004, 23:08
af lqs
det kurerer så et hul i mapningen (ved 3500 rpm)? ved alle andre rpm skal bilen så også køre federe?! det lyder godt nok mystisk i min verden! MVH. søren

: 07 jun 2004, 23:27
af Morten VJ
lqs skrev:det kurerer så et hul i mapningen (ved 3500 rpm)? ved alle andre rpm skal bilen så også køre federe?! det lyder godt nok mystisk i min verden! MVH. søren

Det er på højde med et konisk luftfilter sidder i motorrummet uden afskærmning.
Det er og bliver en nødløsning til en motor hvor man ikke kan få lavet en chip, eller selv progammere motorstyringen.
Men det virker garenteret på hullet ved de 3500 omdrejninger, og man mærker ikke den effekt foringelse der sker ved de højere omdrejninger.

Så det er POP.
Da der findes andre og bedre løsninger, der er billigere på længere sigt.

MVH

Morten

: 08 jun 2004, 18:02
af Nolan
Det er på højde med et konisk luftfilter sidder i motorrummet uden afskærmning.
Det er og bliver en nødløsning til en motor hvor man ikke kan få lavet en chip, eller selv progammere motorstyringen.
Men det virker garenteret på hullet ved de 3500 omdrejninger, og man mærker ikke den effekt foringelse der sker ved de højere omdrejninger.

Så det er POP.
Da der findes andre og bedre løsninger, der er billigere på længere sigt.


Det er så også fuldstændigt korrekt :roll:

Men set i det isolerede tilfælde med hullet omkring 3500 omdr. virker det ok. Den bedste løsning vil under alle omstændigheder være at chippe sig ud af det - derved opnås også en del andre fordele.

Mvh
Nolan