: 05 jul 2004, 19:38
HC!!!!
Er det 50 hk tabt eller i effekt-forøgelse.... to helt forskellige tal.
Men hvis den trækker 50hk så har han da også kørt MEGET højt K-tryk??
Men det er rgtigt at Kompressor/rem æder meget effekt
En dragracer med 5000hk bruger ca 5-600 hk på at drive kompressoren
Kan fortælle at A/C og servostyring på en Corvette 81´æder ca 25hk
Og en fast blæser på en alm bil æder ca 3hk(lidt at samligne med)
Og ved at skifte fra kompressor til turbo flytter du også moment/hk-kurven. selfølgelig alt afhængig af A/R på turbo´en men en T66 lyder som en ok stor turbo til en ???? 3-4-5 liters??? eller hvad
Har lige bygget en T78 på en Supra 94 som er en 3 liters række 6
Og den er næsten for stor (giver en kedelig T-tøven) men i stedet 2 bar i den anden ende, og ca 700 Rwhp
Er det 50 hk tabt eller i effekt-forøgelse.... to helt forskellige tal.
Men hvis den trækker 50hk så har han da også kørt MEGET højt K-tryk??
Men det er rgtigt at Kompressor/rem æder meget effekt
En dragracer med 5000hk bruger ca 5-600 hk på at drive kompressoren
Kan fortælle at A/C og servostyring på en Corvette 81´æder ca 25hk
Og en fast blæser på en alm bil æder ca 3hk(lidt at samligne med)
Og ved at skifte fra kompressor til turbo flytter du også moment/hk-kurven. selfølgelig alt afhængig af A/R på turbo´en men en T66 lyder som en ok stor turbo til en ???? 3-4-5 liters??? eller hvad
Har lige bygget en T78 på en Supra 94 som er en 3 liters række 6
Og den er næsten for stor (giver en kedelig T-tøven) men i stedet 2 bar i den anden ende, og ca 700 Rwhp