HC!!!!
Er det 50 hk tabt eller i effekt-forøgelse.... to helt forskellige tal.
Men hvis den trækker 50hk så har han da også kørt MEGET højt K-tryk??
Men det er rgtigt at Kompressor/rem æder meget effekt
En dragracer med 5000hk bruger ca 5-600 hk på at drive kompressoren
Kan fortælle at A/C og servostyring på en Corvette 81´æder ca 25hk
Og en fast blæser på en alm bil æder ca 3hk(lidt at samligne med)
Og ved at skifte fra kompressor til turbo flytter du også moment/hk-kurven. selfølgelig alt afhængig af A/R på turbo´en men en T66 lyder som en ok stor turbo til en ???? 3-4-5 liters??? eller hvad
Har lige bygget en T78 på en Supra 94 som er en 3 liters række 6
Og den er næsten for stor (giver en kedelig T-tøven) men i stedet 2 bar i den anden ende, og ca 700 Rwhp
kom pressor på diesel motor...
Redaktør: Moderatorer
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
Holm skrev:Glemte sgu lige at logge ind![]()
Jeg havde heller ikke tænkt mig at erstatte turboen med en kompressor men montere en kompressor sammen med turboen, hvis det altså kan lade sig gøre
![]()
Det tror jeg du får at lækkert moment/hk forhold ud af... men har ikke set det på en diesel... vil gerne høre om det færdige project??
Jeg tror det er Lancia der engang har lavet en Delta eller lign med både Kompressor og Turbo, men var for dyre i produktion og vedligeholdelse, så den blev vist aldrig rigtig til noget????
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
-
Holm
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
ja, hvis det bliver til noget skal det sgu nok komme til at trække vildt
Men skal lige have fundet noget info om det først !! Jeg ved Nissan har lavet en Micra der hed super turbo og den have både kompressor og turbo...
Men har svært ved at finde info om kompressor på diesel motore
Men må jo nok til at kigge lidt mere på industri motore så
Hvis der er nogen der har et forslag til hvilken kompressor jeg skal bruge må de da meget gerne lige skrive det... Den behøver ikke være alt for stor der den bare skal hive en lille smule ekstra ud af motoren ikke noget overdrevet
Det er en 3,0 turbo diesel

Men har svært ved at finde info om kompressor på diesel motore
Hvis der er nogen der har et forslag til hvilken kompressor jeg skal bruge må de da meget gerne lige skrive det... Den behøver ikke være alt for stor der den bare skal hive en lille smule ekstra ud af motoren ikke noget overdrevet
Det er en 3,0 turbo diesel
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
jeg vil have kompressor på min pajero 2.5 td hvilken skal jeg ud og have fat i. den skal være med el kobling sådan at når man kommer på stranden og har bug for lidt ekstra så kan man tænde den.
MVH Bruno
MVH Bruno
Senest rettet af brunochristensen 03 aug 2004, 14:00, rettet i alt 1 gang.
Golf 4 GTI
- pandaman
- Nyt Medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 22 jun 2004, 18:37
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Lancia har ganske rigtigt lave en motor med både turbo og kompressor.
Det var i de gode gamle rally dage, med Gr.B bomberne. Den sidste model var en S4 efter sigende kunne den yde op til 1300 HK!
Det var i de gode gamle rally dage, med Gr.B bomberne. Den sidste model var en S4 efter sigende kunne den yde op til 1300 HK!
Der Noget Om Snakken
Der Skal Stå /F/I/A/T/ På Klappen
www.fiatpanda.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17477
Der Skal Stå /F/I/A/T/ På Klappen
www.fiatpanda.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17477