Revner i støbejerns manifold

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Hehe det tror jeg ikke du skal være bange for.Jeg kender en der har kørt med det i 1,5 år.Hvis det ikke duede var den squ faldet af for længe siden.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
TBJ
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18 maj 2004, 22:06
Geografisk sted: Vestjylland

#12 Indlæg af TBJ »

Nu var det jo ikke menigen at skabe splid :D
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hehe transit der er ikke noget at diskuterer om.

Åh jo, det er jeg nu ret sikker på, at der er.

Henrik GM er mere klog på dette her end jeg er, med så vidt jeg husker, handler det kort og godt om kulstofindholdet i jernblandingen, samt et par "krydderier"...

Måske har Toyota blot brugt en mere svejse-egnet blanding til deres manifolder, end så mange andre bilfabrikanter har.

Bare et input, der er jo ikke nogen grund til, at I taler forbi hinanden.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:LOL nå det er det ikke??.Gider ingen gang diskuterer det.


Det er jo helt op til dig om du gider diskutere det. Du gider dog godt _kommentere_ det...?

Når du nu ved så meget om støbt grej, så er du jo naturligvist også klar over at der findes det meste af to håndfulde forskellige slags støbt grej, alle med forskellige karakteristikker. Visse slags, som feks det man laver liftarme til traktorer o.lign. er yderst svejstbart, og nemt og tilgivende at svejse i, og andre slags er ekstremt svært svejsbart hvis det skal holde.

Toyota manifolde er tilsyneladende nemt svejsbare, og det er jo fint, men derfor og til at konkludere at man bare kan starte en CO2 svejser er imo et pænt stykke vej.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
TBJ
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18 maj 2004, 22:06
Geografisk sted: Vestjylland

#15 Indlæg af TBJ »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hvis man ikke kan svejse med co2 i støbejern er der mange med en toyota i DK der snart taber deres turbo. :D



Hvad er så fremgangs måden hvis man vil prøve med co2 svejseren??

mvh.
Thomas
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#16 Indlæg af Transitfar »

TBJ skrev:Hvad er så fremgangs måden hvis man vil prøve med co2 svejseren??

mvh.
Thomas

Hvilken bil er manifolden til???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Nej det vidste jeg ikke.Det var ikke meningen at hugge efter dig henrik.Sorry.Troede squ at det var det samme på alle biler.Ved bare at toyota og mazda kan man.Måske er det de skide europæiske fabrikker der laver dem af affaldsjern.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Vel egentlig den fremgangs måde henrik har beskrever. Jeg har hørt at det kan være en fordel at boer et hul hvor revnerne ender, inden svejsning, for at forhindre dem i at vokse vidre efter at det er svejset.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#19 Indlæg af K-FINN »

Er den revnet eller skal du have den modifeceret til turbo
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#20 Indlæg af Morten VJ »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Er den revnet eller skal du have den modifeceret til turbo

Se overskriften 8)
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar