Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jun 2025, 15:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hehe det tror jeg ikke du skal være bange for.Jeg kender en der har kørt med det i 1,5 år.Hvis det ikke duede var den squ faldet af for længe siden.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2004, 21:06
Indlæg: 7
Geografisk sted: Vestjylland
Nu var det jo ikke menigen at skabe splid :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hehe transit der er ikke noget at diskuterer om.

Åh jo, det er jeg nu ret sikker på, at der er.

Henrik GM er mere klog på dette her end jeg er, med så vidt jeg husker, handler det kort og godt om kulstofindholdet i jernblandingen, samt et par "krydderier"...

Måske har Toyota blot brugt en mere svejse-egnet blanding til deres manifolder, end så mange andre bilfabrikanter har.

Bare et input, der er jo ikke nogen grund til, at I taler forbi hinanden.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
LOL nå det er det ikke??.Gider ingen gang diskuterer det.


Det er jo helt op til dig om du gider diskutere det. Du gider dog godt _kommentere_ det...?

Når du nu ved så meget om støbt grej, så er du jo naturligvist også klar over at der findes det meste af to håndfulde forskellige slags støbt grej, alle med forskellige karakteristikker. Visse slags, som feks det man laver liftarme til traktorer o.lign. er yderst svejstbart, og nemt og tilgivende at svejse i, og andre slags er ekstremt svært svejsbart hvis det skal holde.

Toyota manifolde er tilsyneladende nemt svejsbare, og det er jo fint, men derfor og til at konkludere at man bare kan starte en CO2 svejser er imo et pænt stykke vej.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2004, 21:06
Indlæg: 7
Geografisk sted: Vestjylland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hvis man ikke kan svejse med co2 i støbejern er der mange med en toyota i DK der snart taber deres turbo. :D



Hvad er så fremgangs måden hvis man vil prøve med co2 svejseren??

mvh.
Thomas


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
TBJ skrev:
Hvad er så fremgangs måden hvis man vil prøve med co2 svejseren??

mvh.
Thomas

Hvilken bil er manifolden til???

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nej det vidste jeg ikke.Det var ikke meningen at hugge efter dig henrik.Sorry.Troede squ at det var det samme på alle biler.Ved bare at toyota og mazda kan man.Måske er det de skide europæiske fabrikker der laver dem af affaldsjern.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Vel egentlig den fremgangs måde henrik har beskrever. Jeg har hørt at det kan være en fordel at boer et hul hvor revnerne ender, inden svejsning, for at forhindre dem i at vokse vidre efter at det er svejset.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er den revnet eller skal du have den modifeceret til turbo

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Er den revnet eller skal du have den modifeceret til turbo

Se overskriften 8)

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team