kompressor på peugeot 605 3,0 v6 12v

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#11 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Tja, målet er vel at nå de 402 meter hurtigst muligt :) Jeg har bygget motoren op fra bunden med smedede dele og alt hvad der så hører til der, men mine heste får jeg jo som sagt fra en turbo. Den kommer til at køre med 1,3-4 bars ladetryk hvilket nok vil gi ca 400+ heste og omkring 600+ Nm. Der er vel næsten ik andet for end at skille kompressoren ad(hvis sælger da altså vil gå med til det). Det du skal kigge godt efter er de små pakdåser der er inde i kompressoren. Når de går, så vil den begynde at æde olie, og det koster en krig at få sådan noget renoveret. Har aldrig selv pillet så meget ved kompressore så det er begrænset hvor meget jeg kan hjælpe dig med lige netop det...
BMW ---> Best Motor in the World!
jackass

#12 Indlæg af jackass »

det giver vel en 0-100 på omkring 5,3-5,5 sek. og en topfart på omkring 270- 280 km/t. ville mit gæt være.
det skulle jo også være nok til at give de fleste baghjul 8) .
gør du brug at et mf2 system, eller er det overhoved nok til dit omfattende projekt?
har du nogen erfaring med mf2, er det godt? tænker lidt i forbindelse med kompressoren til min bil.
med hensyn til kompressoren så kunne det være man skulle prøve at få en brugt hos en forhandler, på den måde får jeg i det mindste en garanti med.
hvor meget tid tror du, du har lagt i bilen når den er færtig?
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#13 Indlæg af bmwmanden »

0-100 på 5,3-5,5 sek! hvis den gør det så bliver jeg sku skuffet! Ej den kommer sku nok nærmere de 4,3-4,5 sek. Hvordan? Min egen lille hemmelighed :)
Jeg har kørt med MF2 på min motor før, og det virker bare ikke til en turbomotor hvis du vil op og yde noget ordentligt, her har jeg så valge at få lavet en programerbar boks. I dit tilfælde vil et MF2 system faktisk ikke være så dårligt et valg, det virker overraskende godt på en kompressormotor.
Puha jeg ved snart ikke hvor mange timer der er lagt i det her. Nu har jeg ikke selv samlet blokken, men resten af motoren har jeg selv bøvlet med, og det tar da lige et par lange nætter at få tilpasset alt så det kører optimalt...
BMW ---> Best Motor in the World!
El_Capitanos
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13 okt 2004, 15:45

Jackass

#14 Indlæg af El_Capitanos »

Hey du

Fandt jo lige den her side også endda med en med samme gryde som mig...... og samme ide som mig.

Hvad skete der med din bil, hvad fik du lavet.

Håber du har et par gode hint og tips, for det er virkelig en ting jeg kunne tænke mig at rode med.
Peugeot 605 3.0 V6
Hammer

#15 Indlæg af Hammer »

En liten hilsen fra norge! :) jeg kjører også 605 sv3.0, og har ødelagt en motor, det var rådelagrene som gikk i 200 km/t! :shock: min "nye" motor er heller ikke i toppstand lengre, så jeg vurderer komplett oppbygging av en 24 ventilers motor nå.
hva var det som gikk i stykker på din gamle motor?
Besvar