Side 2 af 4
: 01 mar 2004, 19:52
af lqs
målet med den omtalte VOLVO motor er 500+ gade heste. undermotoren har tidligere kørt med 680 heste med 16v top! MVH. søren
: 01 mar 2004, 20:01
af Morten VJ
Hvis den har kørt med over 600 hk tidligere, så hvorfor betong fyldning, med de køle problemer det giver, mener at selve blokken er meget stabil i standart udførelse. Det er først når man overborer vildt og vil hive en helt sindsyg effekt ud af bunden at betong fyldning burde komme på tale
Plejlstænger giver normalt op før blokken, der opgiver ummidelbart efter, dette ses ved et overdrevent oliespild, aka et hul i blokken.
MVH
Morten
: 01 mar 2004, 20:10
af lqs
den har kørt med beton hele tiden. hverken stempler, plejlstænger eller krumtap er std. der bliver ingen ploblemer med køling. (har vi bestemt!) MVH. søren
: 01 mar 2004, 20:14
af Morten VJ
Håber det lykkes
Ville ønske jeg kunne bestemme på samme måde over mine opgraderinger.
MVH
Morten
: 01 mar 2004, 20:24
af lqs
heldet følger den berete (forberete) MVH. søren
: 01 mar 2004, 20:32
af HenrikGM
Hvor langt op er den fyldt?
Hvis det kun er ca. 40% så bliver der ikke nogen problemer med kølingen, nærmere tværtimod.
: 01 mar 2004, 20:39
af Morten VJ
HenrikGM skrev:Hvor langt op er den fyldt?
Hvis det kun er ca. 40% så bliver der ikke nogen problemer med kølingen, nærmere tværtimod.
Forklaring udbedes, da jeg har læst om svenskere der har fyldt op til nederste hul i vandpumpen, tilsyneladene uden problemer.
Så hvis det virker uden køle problemer er jeg interesseret at forstærke min b23 blok på samme måde.
MVH
Morten
: 01 mar 2004, 20:46
af lqs
langt den største del af varmen afgives til topstykket, som er mest udsat for varme omkring udstødningsventil/udstødningskanal. MVH. søren
: 01 mar 2004, 20:48
af HenrikGM
Morten, din blok er da en B230 blok, ikke?
Blokken er vist ikke det svageste i den motor....plejlstænger står vist en del højere oppe på listen!!
: 01 mar 2004, 20:53
af Morten VJ
lqs skrev:langt den største del af varmen afgives til topstykket, som er mest udsat for varme omkring udstødningsventil/udstødningskanal. MVH. søren
Det er jeg helt med på, så derfor er min opgraderet med eksta kanaler i topstykket ala volvos grp A topstykker, men det jeg var interesseret i var langtids på virkningen af bunden, bliver blokken for varm for neden og dermed vil kunne komme til at klemme stemplerne osv.
MVH
Morten