: 23 feb 2004, 20:54
I USA laver de skam både kits så man kan skrue en Supra turbo 6 trins gearkasse på volvo "red" blok motorer.
En skam den er så dyr!
att: Hellraizher, Volvos absolut bedste motor (af de røde) er B230R blokken, der endnu kan købes som ny. Det er en banesports blok, støbt efter nogle rigtigt gode tolerancer, og tillader op til 3,1liter slagvol.
Blokken koster(rå) sidst jeg så en pris 98.000sek
Næstebedste(og mere relevant) er -95-98 B230FK/FT motoren, som skulle være den til dato bedste motor de har bygget oem.
Den er ligeså stærk som 81-84 B2xET´eren, men med et meget bedre topstykke.
Topstykker til de gamle har en tendens til at forbrændingskammeret synker op i toppen (kan tjekkes ved at se om knastakslen løber frit uden løftere monteret!) Derfor: Se efter 405 toppen fra 83 og frem, da den har de små kølevandspassager. Toppen er relativt sjælden, men magen til volvos grpA top i coren.
Derefter er der 530toppen til "små" slagvol, og 531 til store slagvol.
530 giver typisk bedst overall performance indtil effekten skal over 280-350hk, hvorefter 531eren tager over(der er her tale om potentiale)
16V toppen kan først være med nå vi når over 400hk.
Toppene er vurderet efter hvad der skal kostes på dem i forhold til opnået ydelse.
Helt std er 531 toppen bedst, 405,530, og resten gider vi dårligt nok snakke om. 16Veren er i OEM format helt i bund.
Hvor kommer du fra (Hellraizher)?
En skam den er så dyr!
att: Hellraizher, Volvos absolut bedste motor (af de røde) er B230R blokken, der endnu kan købes som ny. Det er en banesports blok, støbt efter nogle rigtigt gode tolerancer, og tillader op til 3,1liter slagvol.
Blokken koster(rå) sidst jeg så en pris 98.000sek
Næstebedste(og mere relevant) er -95-98 B230FK/FT motoren, som skulle være den til dato bedste motor de har bygget oem.
Den er ligeså stærk som 81-84 B2xET´eren, men med et meget bedre topstykke.
Topstykker til de gamle har en tendens til at forbrændingskammeret synker op i toppen (kan tjekkes ved at se om knastakslen løber frit uden løftere monteret!) Derfor: Se efter 405 toppen fra 83 og frem, da den har de små kølevandspassager. Toppen er relativt sjælden, men magen til volvos grpA top i coren.
Derefter er der 530toppen til "små" slagvol, og 531 til store slagvol.
530 giver typisk bedst overall performance indtil effekten skal over 280-350hk, hvorefter 531eren tager over(der er her tale om potentiale)
16V toppen kan først være med nå vi når over 400hk.
Toppene er vurderet efter hvad der skal kostes på dem i forhold til opnået ydelse.
Helt std er 531 toppen bedst, 405,530, og resten gider vi dårligt nok snakke om. 16Veren er i OEM format helt i bund.
Hvor kommer du fra (Hellraizher)?