Side 2 af 3
: 22 feb 2004, 15:54
af Henrik L
Jeg havde tænkt mig ca. 200 HK. Hvilken størrelse turbo skal jeg købe???
Anders:
Hva tryk køre du med og hvad yder den???
Løb du ind i nogle problemer undervejs eller gik det bare derudaf(hva skal jeg være opmærksom på)???
Hva bruger du af tilskudssystem???
Ja det var sgu en masse spørgsmål. Men man bliver jo nød til at spørge for at blive klogere.
Tak for de gode svar.
: 22 feb 2004, 17:23
af bmwmanden
Hej
Der er nogle forskellige turboer du kan bruge. Nu er der jo ikke så meget plads hvis din motor ligger på tværs, men de her 3 turboer er gode til din motor: Garret TB2525, Garret T3 eller en KKK K16. Du kan jo køre med et MF2 anlæg, ikke fordi jeg vil anbefale det, men det virker ok. Måske kan du programmere på din originale motorstyring, det kan dog være at du skal have lidt større dyser, her ville dem fra en calibra turbo jo være perfekte.
: 22 feb 2004, 17:44
af Henrik L
Jeg satser på at jeg kan nøjes med at omprogrammere min originale boks og somsagt større dyser. Men hvordan finder jeg ud af om std. dyser kan klare 50 hk. extra ??????
Ja jeg må på udkig efter sådan en mølle.
: 22 feb 2004, 21:28
af Anders
Henrik L skrev:Jeg havde tænkt mig ca. 200 HK. Hvilken størrelse turbo skal jeg købe???
Anders:
Hva tryk køre du med og hvad yder den???
Løb du ind i nogle problemer undervejs eller gik det bare derudaf(hva skal jeg være opmærksom på)???
Hva bruger du af tilskudssystem???
Ja det var sgu en masse spørgsmål. Men man bliver jo nød til at spørge for at blive klogere.
Tak for de gode svar.
Jeg kører med ca. 1bar og den har ca 250hk
Der kom nogle små problemer med ikke nogle vildt men jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle du skal være opmærksom på lige pt.
Jeg bruger en benzintryksregulator til tilskud og bruger de org. dyser. Du skal bare huske en vild benzinpumpe eller skal du bare mont. to lige efter hinanden.
mvh Anders
: 22 feb 2004, 21:34
af Gæst
@bmwmanden. Er det ikk lidt dumt at købe en T3 eller lign? For det første skal man ha lavet en udstød. manifold. Så skal der laves et unstød.systen til den. Få dog fat i en K24 på standard manifold, incl afgangsrør, det passer NÆSTEN, på eksisterende udstødsystem. En calibre turbo kører org med en k16 turbo og er god for kun ca 260 hk. Man KAN presse den til max 300 hk, men så er den også pint. En k24 er god for max 400 hk.
Få dog fat i en org turbo motor, inden man får set sig om, så bliver økonomien den samme, og så har man jo pgså sin org c20xe, når man skal til syn.
: 22 feb 2004, 22:22
af Gæst
Att: Guest
Det er jo kun flanksen man behøver at lave om...
: 22 feb 2004, 22:34
af Hald79
det er IKKE kun flangsen der skal laves om.... da calibra turbo manifolden er støbt sammen med udstødningshusen......(se ved hæftede fil)
Jeg Kan skaffe dig en fin garrett T03 (noget ligende den jeg sevl brugte på min kadett) turbo til dit projekt hvis det var noget....så skal du bar have fat i scotten og købe en manifold af ham til din C20XEér
MVH Jens Hald
: 23 feb 2004, 10:30
af sannesmartin
@Hald79. Selvføl kan du bruge den org manifold til en T3´er. Den skal bare skæres over lige før turboen, og der efter svejses flangen på.
: 23 feb 2004, 11:40
af Hald79
att: sannesmartin
Vil du så tage en flange i sort jern og svejse på en støbejernsmanifold og derefter varme den op til 800-900 grade og regne med at den ikke flækker!!!!! held og lykke.... hvis det lykkes og det kan holde så sig lige til for det kan man sku tjene penge på........
MVH JH
: 23 feb 2004, 18:19
af 2fat2fly
En C20XE er født men rustfribanan org.
Men den bliver ikke nem at krølle om til Turbo brug.