Opel c20xe. eftermontering af turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Henrik L

#11 Indlæg af Henrik L »

Jeg havde tænkt mig ca. 200 HK. Hvilken størrelse turbo skal jeg købe???

Anders:
Hva tryk køre du med og hvad yder den???
Løb du ind i nogle problemer undervejs eller gik det bare derudaf(hva skal jeg være opmærksom på)???
Hva bruger du af tilskudssystem???

Ja det var sgu en masse spørgsmål. Men man bliver jo nød til at spørge for at blive klogere.

Tak for de gode svar.
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#12 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Der er nogle forskellige turboer du kan bruge. Nu er der jo ikke så meget plads hvis din motor ligger på tværs, men de her 3 turboer er gode til din motor: Garret TB2525, Garret T3 eller en KKK K16. Du kan jo køre med et MF2 anlæg, ikke fordi jeg vil anbefale det, men det virker ok. Måske kan du programmere på din originale motorstyring, det kan dog være at du skal have lidt større dyser, her ville dem fra en calibra turbo jo være perfekte.
BMW ---> Best Motor in the World!
Henrik L

#13 Indlæg af Henrik L »

Jeg satser på at jeg kan nøjes med at omprogrammere min originale boks og somsagt større dyser. Men hvordan finder jeg ud af om std. dyser kan klare 50 hk. extra ??????
Ja jeg må på udkig efter sådan en mølle.
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#14 Indlæg af Anders »

Henrik L skrev:Jeg havde tænkt mig ca. 200 HK. Hvilken størrelse turbo skal jeg købe???

Anders:
Hva tryk køre du med og hvad yder den???
Løb du ind i nogle problemer undervejs eller gik det bare derudaf(hva skal jeg være opmærksom på)???
Hva bruger du af tilskudssystem???

Ja det var sgu en masse spørgsmål. Men man bliver jo nød til at spørge for at blive klogere.

Tak for de gode svar.


Jeg kører med ca. 1bar og den har ca 250hk
Der kom nogle små problemer med ikke nogle vildt men jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle du skal være opmærksom på lige pt.
Jeg bruger en benzintryksregulator til tilskud og bruger de org. dyser. Du skal bare huske en vild benzinpumpe eller skal du bare mont. to lige efter hinanden.

mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Gæst

#15 Indlæg af Gæst »

@bmwmanden. Er det ikk lidt dumt at købe en T3 eller lign? For det første skal man ha lavet en udstød. manifold. Så skal der laves et unstød.systen til den. Få dog fat i en K24 på standard manifold, incl afgangsrør, det passer NÆSTEN, på eksisterende udstødsystem. En calibre turbo kører org med en k16 turbo og er god for kun ca 260 hk. Man KAN presse den til max 300 hk, men så er den også pint. En k24 er god for max 400 hk.
Få dog fat i en org turbo motor, inden man får set sig om, så bliver økonomien den samme, og så har man jo pgså sin org c20xe, når man skal til syn.
Gæst

#16 Indlæg af Gæst »

Att: Guest

Det er jo kun flanksen man behøver at lave om...
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#17 Indlæg af Hald79 »

det er IKKE kun flangsen der skal laves om.... da calibra turbo manifolden er støbt sammen med udstødningshusen......(se ved hæftede fil)

Jeg Kan skaffe dig en fin garrett T03 (noget ligende den jeg sevl brugte på min kadett) turbo til dit projekt hvis det var noget....så skal du bar have fat i scotten og købe en manifold af ham til din C20XEér

MVH Jens Hald
Vedhæftede filer
Laderklein.jpg
Laderklein.jpg (3.28 KiB) Vist 752 gange
sannesmartin
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 jul 2003, 19:04
Geografisk sted: kbh

#18 Indlæg af sannesmartin »

@Hald79. Selvføl kan du bruge den org manifold til en T3´er. Den skal bare skæres over lige før turboen, og der efter svejses flangen på.
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#19 Indlæg af Hald79 »

att: sannesmartin

Vil du så tage en flange i sort jern og svejse på en støbejernsmanifold og derefter varme den op til 800-900 grade og regne med at den ikke flækker!!!!! held og lykke.... hvis det lykkes og det kan holde så sig lige til for det kan man sku tjene penge på........

MVH JH
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#20 Indlæg af 2fat2fly »

En C20XE er født men rustfribanan org.
Men den bliver ikke nem at krølle om til Turbo brug.
Besvar