Montering af MegaSquirt på Fiat Uno Turbo 1,4 (succes)
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
Christian; ja min gør det på nøjagtigt samme måde som Mads' - det bemærkede jeg også da vi skulle tulle en tur i svinet. Du mener, drop HELT afterstart enrichment, og brug så en længere primer periode? Jeg har endnu ikke sat mig ind i detaljerne, så vidste faktisk ikke at jeg kan stille primerens tid..
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Anonymous skrev:Christian; ja min gør det på nøjagtigt samme måde som Mads' - det bemærkede jeg også da vi skulle tulle en tur i svinet. Du mener, drop HELT afterstart enrichment, og brug så en længere primer periode? Jeg har endnu ikke sat mig ind i detaljerne, så vidste faktisk ikke at jeg kan stille primerens tid..
.. og det var så mig der skrev det.
Vh. Anders
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Anonymous skrev:Christian; ja min gør det på nøjagtigt samme måde som Mads' - det bemærkede jeg også da vi skulle tulle en tur i svinet. Du mener, drop HELT afterstart enrichment, og brug så en længere primer periode? Jeg har endnu ikke sat mig ind i detaljerne, så vidste faktisk ikke at jeg kan stille primerens tid..
Det er jo et forslag... Du kan jo prøve ad. Jeg har dog i dag bemærket at min ogsp har tendens til det. Men det er lidt bøvlet at justerer ind da man jo kun kan lave én virkelig koldstart om dagen faktisk.
Du skal også have i baghovedet at så længe motoren er under 400omdr kører den på cranking impuls, det kunne også være sådan noget der spiller ind.
v/h christian
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Min erfaring med koldstarter er
1 anskaf dig et godt batteri.
2 Få justeret din ve helt ind i det område hvor koldstarten er virksom dvs map og omdrejninger ved driftsvam motor
3 Juster dine koldkørsels tilskud ind
4 Prøv derefter at justere det efterstarts tilskud ind. driller stadig på min efter udskiftning af indsugningsmanifoldpakning.
skal startes min 2 gange før den vil gå i tomgang ved kold motor
Mener at den gård i cranking mode allerede ved 700 omdrejninger.
MVH
Morten
1 anskaf dig et godt batteri.
2 Få justeret din ve helt ind i det område hvor koldstarten er virksom dvs map og omdrejninger ved driftsvam motor
3 Juster dine koldkørsels tilskud ind
4 Prøv derefter at justere det efterstarts tilskud ind. driller stadig på min efter udskiftning af indsugningsmanifoldpakning.
skal startes min 2 gange før den vil gå i tomgang ved kold motor
Mener at den gård i cranking mode allerede ved 700 omdrejninger.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Anders skrev:Jeg har lige været med på en lytter. Så vil jeg lige høre hvad jeg kan få ud af og montere ms på min vogn?????
mvh Anders
Well, ikke for at være flabet, men det er i meget høj grad op til dig selv.
Jeg kan se i din signatur at du har turbo på din bil, og så er der ihvertfald muligheder.
Meget kort:
MS giver fuld kontrol over brændstof(og tænding hvis man vil).
Hald79 har jo en GSI Turbo, og den kører ret ok med det.
Det er relativt nemt at få til at køre rimeligt, men helt 10-4 koster nogle timer på landevejen, især warmup og træk/påløb er lidt tricky at få indstillet.
Alt er realtime, så du kan pille ved det hele mens bilen kører. Det største problem med MS er fejl40 situationer.
Men hvor jeg selv ser langt sen største fordel i det er at man ikke løber i den situation som mange oem bosch anlæg er i: man kan ikke justere det ene og det andet. Det kan man her: ALT kan der pilles ved, hvilket selvf. gør at man skal tænke sig lidt oftere om. Lige så let som man kan drukne motoren v. 5000rpm/1,5 bar ladetryk, ligeså let kan du fjerne hver en dråbe bensin samme sted.
Det der næsten altid gør sig gældene er en betydeligt bedre respons, men der sker ofte også det at bensinforbruget stiger, og det kan sandsynligvist tilskrives to ting: Folk tør ikke tage brændstof fra motoren af frygt for "bløde stempler", og så er der sandsynligvist en ændret kørestil der følger med den bedre respons.
Men hvad du får ud af det på din vogn, er et godt spørgsmål. Hvis du generelt er tilfreds nu, så skal du ikke gøre det. Har du derimod nogle steder hvor dit blandingsforhold ikke er optimalt(!) og/eller dit originale tændingsanlæg/motorstyring stadigt tror det sidder på en sugemotor, så er der givetvist noget at hente.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
