Bortset fra det er det meget voldsom så mange HK der kan hentes ud af en lille wankelmotor. Ved lidt hurtig søgning på google kom jeg f.eks forbi en gade RX7 med 550hk.....
WANTED hjælp til at få Mazda wankel turbo motor til at køre
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
Re: WANTED hjælp til at få Mazda wankel turbo motor til at k
Hvis du arbejder i noget så specielt, må det logiske være at søge råd hos ligesindede. I USA er der "masser" der skruer i wankelmotorer. Der er firmaer der kun lever af at lave "køre HELT VILDT stærkt" wankel maskiner. Søg råd hos f.eks www.rx8club.com, det kan godt være de ikke lige kan løse problemet, men de ved garanteret hvem eller hvor du skal spørge. Så skulle det jo nok til en start være muligt at finde ud af, om delene er de rigtige. Og dernæst er der jo nok nogle kloge og erfarende folk derovre der har nogle gode forslag til hvor fejlen skal findes.
Bortset fra det er det meget voldsom så mange HK der kan hentes ud af en lille wankelmotor. Ved lidt hurtig søgning på google kom jeg f.eks forbi en gade RX7 med 550hk.....
Bortset fra det er det meget voldsom så mange HK der kan hentes ud af en lille wankelmotor. Ved lidt hurtig søgning på google kom jeg f.eks forbi en gade RX7 med 550hk.....
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
Ok gammelt indlæg men WTF.
N322 ECU er motorstyringen fra en 86-88 13B motor, den kan ikke styre elektronisk tænding. (kan ikke se på det lille billede om det er elek.)
Den giver heller ikke mere benzin ved forøget turbotryk, men den er fra fabrikken programmeret til en MEGET fed blanding. standard har 13B motoren 146hk, min gamle leverede 188 og kørte stadig lidt fed i blandingen og gør det sikkert stadig (snøft savner den lidt)
Jeg vil tro at det er en føler der er justeret forkert eller defekt, ni ud af ti gange er det en føler når det handler om indsprøjtningsmotorer.
Har du tjekket at gasspjæld sensoren er justeret korrekt, den kan forårsage de beskrevne problemer.
Kim K.N.
N322 ECU er motorstyringen fra en 86-88 13B motor, den kan ikke styre elektronisk tænding. (kan ikke se på det lille billede om det er elek.)
Den giver heller ikke mere benzin ved forøget turbotryk, men den er fra fabrikken programmeret til en MEGET fed blanding. standard har 13B motoren 146hk, min gamle leverede 188 og kørte stadig lidt fed i blandingen og gør det sikkert stadig (snøft savner den lidt)
Jeg vil tro at det er en føler der er justeret forkert eller defekt, ni ud af ti gange er det en føler når det handler om indsprøjtningsmotorer.
Har du tjekket at gasspjæld sensoren er justeret korrekt, den kan forårsage de beskrevne problemer.
Kim K.N.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nogen der ved om motorens problem er løst, eller er det hele solgt, eller hvad?
Vil da mene at man relativt nemt kan få et proggrammerbart sprøjt til at fungere på den motor....?
Vil da mene at man relativt nemt kan få et proggrammerbart sprøjt til at fungere på den motor....?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nå, ok.
Det kunne ellers være sjovt at bygge MS på sådan en fætter. Og især når flere nu har fortalt mig at wankel er "umulige" at arbejde med, så kunne det da ISÆR være sjovt....
Jylland....midt i endda.....hvem dælen er det dog?
Nogen der ved konkret om vedkommende er "herinde fra", hvad den skal i, osv?
Det kunne ellers være sjovt at bygge MS på sådan en fætter. Og især når flere nu har fortalt mig at wankel er "umulige" at arbejde med, så kunne det da ISÆR være sjovt....
Jylland....midt i endda.....hvem dælen er det dog?
Nogen der ved konkret om vedkommende er "herinde fra", hvad den skal i, osv?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
Motoren er solgt og der ligger nu en 1,7 16v boksermotor i hans kitcar. Det var noget med at motoren var solgt til tre gæve jydske gutter som fik den til at kører og rullet noget med 550hk, den skulle vist ligge i en Bobbel dragster:lol: Mener lasse sagde at de havde brugt 100K på nyt ledningsnet osv. Den kunne ha været sjov i Lasse´s 650kg bil 
Mvh Martin
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
100k??
Da forhåbentligt ikke 100k dkr??
Fuck der kan laves meget customarbejde, både med highend motorstyringer, ledningsnet,sensorer osv osv. Kan faktisk ikke rigtigt forestille mig hvad der IKKE skulle kunne lade sig gøre for 100k...
Da forhåbentligt ikke 100k dkr??
Fuck der kan laves meget customarbejde, både med highend motorstyringer, ledningsnet,sensorer osv osv. Kan faktisk ikke rigtigt forestille mig hvad der IKKE skulle kunne lade sig gøre for 100k...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Det kunne ellers være sjovt at bygge MS på sådan en fætter. Og især når flere nu har fortalt mig at wankel er "umulige" at arbejde med, så kunne det da ISÆR være sjovt....
Hvem end der har fortalt dig det, har højst sandsynligt aldrig prøvet det eller har aldrig kommet de rigtige steder på nettet.
Når først man har sat sig lidt ind i motoren, er den faktisk meget ligefrem at gå til..
Rx7clubs.com har tonsvis af info om diverse motorstyringer i alle konfigurationer
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
HenrikGM skrev:100k??
Da forhåbentligt ikke 100k dkr??
Fuck der kan laves meget customarbejde, både med highend motorstyringer, ledningsnet,sensorer osv osv. Kan faktisk ikke rigtigt forestille mig hvad der IKKE skulle kunne lade sig gøre for 100k...
Jo, det var vist det Lasse sagde. Jeg synes også det lyd helt vildt, men det er jo en meget special motor! For 100K kunne jeg også finde på nogle sjove ting.
Mvh Martin