ford mondeo turbo!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#11 Indlæg af nmb1022 »

Morten> Det kommer vel an på i hvilken bil!! En fait uno 1.1 skal nok også ha det, hvis den når 200hk :)

Desuden tror jeg ikke det har noget med hk at gøre, men nærmere hvad indmaden i motoren kan holde til
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Morten

#12 Indlæg af Morten »

ja okay det kan jeg godt se men jeg vil også kun have 200hk 220hk maks
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

@ NMB1022: Ja, den der med at man først behøver "xx"-udstyr ved "yy"-heste er da vist forenkling i sin ypperste grad.
@ Morten: Hvorfor har en standard Mondeo 2,0 Zetec med 130Hk oliekølede stempler??? Bare rolig, jeg ved det heller ikke.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#14 Indlæg af Jakob Hansen »

Har du overvejet en Zetec/CVH konvertering?
I England bygger de CVH-turbo topstykker på zetec blokkene:
www.zetec-turbo.co.uk
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#15 Indlæg af Transitfar »

Nej-nej, Jakob, det er omvendt.....
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100...... 8) .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
skou_

#16 Indlæg af skou_ »

alt kan lade sige gøre...... men det koster.... vel 50 kg hvis det skal holde til noget.... og du får den ikke synet.... + hvis du blir stoppet eller laver ulykker så bliver DU holdt ansvarlig for det..... LORTE LAND.... :cry:

skou
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#17 Indlæg af Jakob Hansen »

Transitfar skrev:Nej-nej, Jakob, det er omvendt.....
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100...... 8) .


Er det ikke lige meget hvad man starter med? Man ender jo alligevel op med en motor der kører med en Zetec bund og CVH-turbo topstykke...Lige som jeg skrev :wink:
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#18 Indlæg af Transitfar »

Jo, det er det da i princippet, så længe motoren hænger på motorstativet.
Og egentlig forstår jeg heller ikke at de gider lave sådan en hybrid-motor.
Som sagt er der da ingen fidus i at lægge et CVH-topstykke i en Mondeo, og det må da være bedre med en komplet zetec-motor i en (ældre) Escort, i stedet for "bare" at flytte bunden over.....
Men det er da sjovt at læse om......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
morten

#19 Indlæg af morten »

Jeg har lige snakket med nogen som har turbo på sin mondeo!!!

Den ene har 300hk og er en 2,0
den anden har 250hk og er en 1,8 std kun ændre toppakningen og har kørt i 5 år med det... så det ser ud til at det sagtens kan lad sig gøres..

men ved i hvor man kan få fat i en manifold til turbo henne??
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#20 Indlæg af Nolan »

Jeg har lige snakket med nogen som har turbo på sin mondeo!!!

Den ene har 300hk og er en 2,0
den anden har 250hk og er en 1,8 std kun ændre toppakningen og har kørt i 5 år med det... så det ser ud til at det sagtens kan lad sig gøres..



Hmmmm.

En Zetech m. 250 eller for så vidt 300 hk - den er ihvertfald ikke "kun ændret toppakningen". Her er vi ude i noget med andre stempler, plejlstangsbolte, lejer etc. Og hvordan har vedkommende fået gearkassen til at holde ? MTX75'eren har det IKKE ret godt med høje momenter.

/Nolan
Besvar