Desuden tror jeg ikke det har noget med hk at gøre, men nærmere hvad indmaden i motoren kan holde til
ford mondeo turbo!!
Redaktør: Moderatorer
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
@ NMB1022: Ja, den der med at man først behøver "xx"-udstyr ved "yy"-heste er da vist forenkling i sin ypperste grad.
@ Morten: Hvorfor har en standard Mondeo 2,0 Zetec med 130Hk oliekølede stempler??? Bare rolig, jeg ved det heller ikke.....
@ Morten: Hvorfor har en standard Mondeo 2,0 Zetec med 130Hk oliekølede stempler??? Bare rolig, jeg ved det heller ikke.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
Har du overvejet en Zetec/CVH konvertering?
I England bygger de CVH-turbo topstykker på zetec blokkene:
www.zetec-turbo.co.uk
I England bygger de CVH-turbo topstykker på zetec blokkene:
www.zetec-turbo.co.uk
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Nej-nej, Jakob, det er omvendt.....
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100......
.
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
skou_
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
Transitfar skrev:Nej-nej, Jakob, det er omvendt.....
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100.......
Er det ikke lige meget hvad man starter med? Man ender jo alligevel op med en motor der kører med en Zetec bund og CVH-turbo topstykke...Lige som jeg skrev
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Jo, det er det da i princippet, så længe motoren hænger på motorstativet.
Og egentlig forstår jeg heller ikke at de gider lave sådan en hybrid-motor.
Som sagt er der da ingen fidus i at lægge et CVH-topstykke i en Mondeo, og det må da være bedre med en komplet zetec-motor i en (ældre) Escort, i stedet for "bare" at flytte bunden over.....
Men det er da sjovt at læse om......
Og egentlig forstår jeg heller ikke at de gider lave sådan en hybrid-motor.
Som sagt er der da ingen fidus i at lægge et CVH-topstykke i en Mondeo, og det må da være bedre med en komplet zetec-motor i en (ældre) Escort, i stedet for "bare" at flytte bunden over.....
Men det er da sjovt at læse om......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
morten
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Jeg har lige snakket med nogen som har turbo på sin mondeo!!!
Den ene har 300hk og er en 2,0
den anden har 250hk og er en 1,8 std kun ændre toppakningen og har kørt i 5 år med det... så det ser ud til at det sagtens kan lad sig gøres..
Hmmmm.
En Zetech m. 250 eller for så vidt 300 hk - den er ihvertfald ikke "kun ændret toppakningen". Her er vi ude i noget med andre stempler, plejlstangsbolte, lejer etc. Og hvordan har vedkommende fået gearkassen til at holde ? MTX75'eren har det IKKE ret godt med høje momenter.
/Nolan
