Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2004, 21:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Morten> Det kommer vel an på i hvilken bil!! En fait uno 1.1 skal nok også ha det, hvis den når 200hk :)

Desuden tror jeg ikke det har noget med hk at gøre, men nærmere hvad indmaden i motoren kan holde til

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2004, 22:09 
ja okay det kan jeg godt se men jeg vil også kun have 200hk 220hk maks


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2004, 22:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
@ NMB1022: Ja, den der med at man først behøver "xx"-udstyr ved "yy"-heste er da vist forenkling i sin ypperste grad.
@ Morten: Hvorfor har en standard Mondeo 2,0 Zetec med 130Hk oliekølede stempler??? Bare rolig, jeg ved det heller ikke.....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2004, 19:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Har du overvejet en Zetec/CVH konvertering?
I England bygger de CVH-turbo topstykker på zetec blokkene:
www.zetec-turbo.co.uk

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2004, 21:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Nej-nej, Jakob, det er omvendt.....
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100...... 8) .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2004, 00:25 
alt kan lade sige gøre...... men det koster.... vel 50 kg hvis det skal holde til noget.... og du får den ikke synet.... + hvis du blir stoppet eller laver ulykker så bliver DU holdt ansvarlig for det..... LORTE LAND.... :cry:

skou


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2004, 08:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Transitfar skrev:
Nej-nej, Jakob, det er omvendt.....
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100...... 8) .


Er det ikke lige meget hvad man starter med? Man ender jo alligevel op med en motor der kører med en Zetec bund og CVH-turbo topstykke...Lige som jeg skrev :wink:

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2004, 16:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Jo, det er det da i princippet, så længe motoren hænger på motorstativet.
Og egentlig forstår jeg heller ikke at de gider lave sådan en hybrid-motor.
Som sagt er der da ingen fidus i at lægge et CVH-topstykke i en Mondeo, og det må da være bedre med en komplet zetec-motor i en (ældre) Escort, i stedet for "bare" at flytte bunden over.....
Men det er da sjovt at læse om......

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2004, 20:39 
Jeg har lige snakket med nogen som har turbo på sin mondeo!!!

Den ene har 300hk og er en 2,0
den anden har 250hk og er en 1,8 std kun ændre toppakningen og har kørt i 5 år med det... så det ser ud til at det sagtens kan lad sig gøres..

men ved i hvor man kan få fat i en manifold til turbo henne??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2004, 21:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Citat:
Jeg har lige snakket med nogen som har turbo på sin mondeo!!!

Den ene har 300hk og er en 2,0
den anden har 250hk og er en 1,8 std kun ændre toppakningen og har kørt i 5 år med det... så det ser ud til at det sagtens kan lad sig gøres..



Hmmmm.

En Zetech m. 250 eller for så vidt 300 hk - den er ihvertfald ikke "kun ændret toppakningen". Her er vi ude i noget med andre stempler, plejlstangsbolte, lejer etc. Og hvordan har vedkommende fået gearkassen til at holde ? MTX75'eren har det IKKE ret godt med høje momenter.

/Nolan


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team