Side 2 af 4
: 15 jan 2004, 11:43
af K-FINN
Nå ok så ikke han havde ændret navn

: 15 jan 2004, 18:40
af GTI-kongen
Dejlig at vi har fået gang i en interesant diskussion.
Et andet spørgsmål er hvor meget tryk man kan tillade sig at køre med på std. stempler der der drejet af?
Mvh Thomas
: 15 jan 2004, 19:42
af Transitfar
Et spørgsmål mere

: Er Megasquirt(nspark) egnet til at bestyre en NOS-fodret motor??
: 15 jan 2004, 21:48
af HenrikGM
Transitfar skrev:Et spørgsmål mere

: Er Megasquirt(nspark) egnet til at bestyre en NOS-fodret motor??
hmm....kommer an på hvad du vil konkurrere med. Megasquirtnspark kan ikke indsætte en ny tændingsavancering i de par sekunder nos er aktiv. Så snakker vi high-end nos, så er svaret nej.
Der er vist ikke ret mange der kan styre tændingen under NOS. Tror kun jeg har set dem med en seperat nos styreboks, der laver en vinkelforskydning på et eksisterende tændingsanlæganlæg. Altså en boks der styrer nos affyringen, og rykker tændingen så længe NOS er "ON". Men det er nu ikke _voldsomt_ svært at lave.
Er ikke klar over om feks de store MOTEC styringer kan dette som de er. Tvivler men ved det ikke.
: 16 jan 2004, 17:15
af Morten VJ
GTI-kongen skrev:Dejlig at vi har fået gang i en interesant diskussion.
Et andet spørgsmål er hvor meget tryk man kan tillade sig at køre med på std. stempler der der drejet af?
Mvh Thomas
Ikke særligt meger i længere tid.
Turbo stempler har normalt en tykkere top og deres stempelrringe sidder normalt længere nede for at beskytte dem mod varmen.
Men hvis du undgår tændingsbanken og ikke kører med maks tryk i længere tid burde det kunne holde i et vist tidsrum.
Det optimale ville være at finde nogle stempler der gav en lavere kompression.
MVH
Morten
: 18 jan 2004, 18:23
af GTI-kongen
Jeg skal jo ikke køre med særlig højt tryk. Max 0,4-0,5 bar.Regber med at det giver omkring 250 hK. Da motoren i forvejen har 190 hk.
Kan stemplerne så stadig ikke holde?
MvhThomas
: 19 jan 2004, 06:36
af K-FINN
Henrik du siger det optimale form af stempel er fladt.Hvor mange hk er der at hente.Det kan ikke være mange for HKS stempler er både flade og dybe ,alt efter hvilken kompression forhold du vil have.Og nej jeg tror ikke de går på kompromi meget.Så jeg tror ikke os garage-tunere skal gå ret meget op i form af stempel i toppen.Der skal bare være gods nok.
Det er min menning.

: 19 jan 2004, 08:08
af HenrikGM
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Henrik du siger det optimale form af stempel er fladt.Hvor mange hk er der at hente.Det kan ikke være mange for HKS stempler er både flade og dybe ,alt efter hvilken kompression forhold du vil have.Og nej jeg tror ikke de går på kompromi meget.Så jeg tror ikke os garage-tunere skal gå ret meget op i form af stempel i toppen.Der skal bare være gods nok.
Det er min menning.

Selvf. går HKS på kompromis, præcist som alle andre. De laver fordybningen i stemplet for at få komp. ned, og da det alt andet lige er meget nemmere at sælge folk et sæt nye stempler end både stempler og top, ja, så er det nok til at regne ud hvad hks vælger. De lever jo af det, og det der sælger er jo ikke nødvendigvist den optimale løsning. Man har et topstykke med en given volumen i, og så varierer man blot stemplets volumen, alt efter komp.fh. Det vil HKS vist ikke selv påstå er optimalt!
Der bliver i tråden spurgt om hvordan den optimale stempelform er, og til det spørgsmål er svaret ikke "det skal være skålformet". At man kan blive tvunget til at acceptere en vis skålfacon, grundet at man ikke kan lave alting 100% optimalt på et udgangspunkt der er bygget til et helt andet formål.
Udtale sig om hvor mange hk der er at hente er jo absurt. Du kan jo feks hellerikke udtale dig om hvor mange hk nogen kan hente med et MF2 anlæg.....

: 19 jan 2004, 16:27
af Gæst
: 19 jan 2004, 17:49
af HenrikGM
Det kommer jo an på om du mener du har gods nok til at lave denne fordybning. Kan det ikke holde, så er det så som så med det billige...