form af stempel ved sænkning af komp.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Nå ok så ikke han havde ændret navn :oops:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
GTI-kongen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
Geografisk sted: Horsens

#12 Indlæg af GTI-kongen »

Dejlig at vi har fået gang i en interesant diskussion.
Et andet spørgsmål er hvor meget tryk man kan tillade sig at køre med på std. stempler der der drejet af?
Mvh Thomas
VW-Power.....
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

Et spørgsmål mere :D : Er Megasquirt(nspark) egnet til at bestyre en NOS-fodret motor??
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

Transitfar skrev:Et spørgsmål mere :D : Er Megasquirt(nspark) egnet til at bestyre en NOS-fodret motor??


hmm....kommer an på hvad du vil konkurrere med. Megasquirtnspark kan ikke indsætte en ny tændingsavancering i de par sekunder nos er aktiv. Så snakker vi high-end nos, så er svaret nej.

Der er vist ikke ret mange der kan styre tændingen under NOS. Tror kun jeg har set dem med en seperat nos styreboks, der laver en vinkelforskydning på et eksisterende tændingsanlæganlæg. Altså en boks der styrer nos affyringen, og rykker tændingen så længe NOS er "ON". Men det er nu ikke _voldsomt_ svært at lave.

Er ikke klar over om feks de store MOTEC styringer kan dette som de er. Tvivler men ved det ikke.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

GTI-kongen skrev:Dejlig at vi har fået gang i en interesant diskussion.
Et andet spørgsmål er hvor meget tryk man kan tillade sig at køre med på std. stempler der der drejet af?
Mvh Thomas

Ikke særligt meger i længere tid.
Turbo stempler har normalt en tykkere top og deres stempelrringe sidder normalt længere nede for at beskytte dem mod varmen.
Men hvis du undgår tændingsbanken og ikke kører med maks tryk i længere tid burde det kunne holde i et vist tidsrum.
Det optimale ville være at finde nogle stempler der gav en lavere kompression.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
GTI-kongen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
Geografisk sted: Horsens

#16 Indlæg af GTI-kongen »

Jeg skal jo ikke køre med særlig højt tryk. Max 0,4-0,5 bar.Regber med at det giver omkring 250 hK. Da motoren i forvejen har 190 hk.
Kan stemplerne så stadig ikke holde?
MvhThomas
VW-Power.....
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Henrik du siger det optimale form af stempel er fladt.Hvor mange hk er der at hente.Det kan ikke være mange for HKS stempler er både flade og dybe ,alt efter hvilken kompression forhold du vil have.Og nej jeg tror ikke de går på kompromi meget.Så jeg tror ikke os garage-tunere skal gå ret meget op i form af stempel i toppen.Der skal bare være gods nok.
Det er min menning. :D
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Henrik du siger det optimale form af stempel er fladt.Hvor mange hk er der at hente.Det kan ikke være mange for HKS stempler er både flade og dybe ,alt efter hvilken kompression forhold du vil have.Og nej jeg tror ikke de går på kompromi meget.Så jeg tror ikke os garage-tunere skal gå ret meget op i form af stempel i toppen.Der skal bare være gods nok.
Det er min menning. :D



Selvf. går HKS på kompromis, præcist som alle andre. De laver fordybningen i stemplet for at få komp. ned, og da det alt andet lige er meget nemmere at sælge folk et sæt nye stempler end både stempler og top, ja, så er det nok til at regne ud hvad hks vælger. De lever jo af det, og det der sælger er jo ikke nødvendigvist den optimale løsning. Man har et topstykke med en given volumen i, og så varierer man blot stemplets volumen, alt efter komp.fh. Det vil HKS vist ikke selv påstå er optimalt!

Der bliver i tråden spurgt om hvordan den optimale stempelform er, og til det spørgsmål er svaret ikke "det skal være skålformet". At man kan blive tvunget til at acceptere en vis skålfacon, grundet at man ikke kan lave alting 100% optimalt på et udgangspunkt der er bygget til et helt andet formål.

Udtale sig om hvor mange hk der er at hente er jo absurt. Du kan jo feks hellerikke udtale dig om hvor mange hk nogen kan hente med et MF2 anlæg..... :?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gæst

#19 Indlæg af Gæst »

:? :? :? :? Vi snakkede jo om det ikke var nemmere og billigere at lave fordybning i stempel.Det mente jeg.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Det kommer jo an på om du mener du har gods nok til at lave denne fordybning. Kan det ikke holde, så er det så som så med det billige...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar