udstødning's størelse

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Yugo Turbo
Mester Medlem
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#11 Indlæg af Yugo Turbo »

den kan nu nok holde, problemet er jo bare at du vel gerne vil køre mere end 402 meter med den motor... du skal nok lave en del om i motoren før du kan presse den derop i tryk. andre stempler, plejlstænger, og det skal vejes og veje det samme på alle stempler og alle plejlstænger. så skal du nok også ha afbalanceret krumtappen, svinghjul og trykfod i forhold til hinanden. så skal du nok også lige se lidt på at få forstærket trykfoden så koblingen kan overføre kræfterne til gearkassen. 1,5 bar er altså en hel del.
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#12 Indlæg af Gæst »

ja den skulle meget gerne holde længere en 402m, men ville skrue ned for trykket i dagligdagen(hvis jeg kan finde ud af det).
jeg regnede også med at det blev nødvendigt med komplet motorbalancering, ved bare ikke hvad det koster, drejebænks arbejde kan jeg få lavet gratis!
nogen ide om hvilken turbo ville være passende når jeg vil have max hk ved 7500 omd/m, her på siden er skemaet jo lavet til max hk ved 6000omd/m!
mvh
Gæst

#13 Indlæg af Gæst »

1,5bar er meget men min motor kører standard med 0.7 bar, så det burde vel være muligt!?!
mvh mikkel
Besvar