Side 2 af 2
: 26 dec 2003, 19:27
af Clisse
Hvis du ikke har haft det skilt ad, så tvivler jeg stærk det pludselig skulle give problemer.......
: 26 dec 2003, 19:42
af 1800S
Transitfar skrev:Jeg synes det her lyder mere og mere mystisk.
Har du mulighed for en kompressionstest????
det har jeg fået lavet og den viste ikke noget usædvanligt
dvs. ca lige meget komp. på alle 4
: 26 dec 2003, 20:40
af Morten VJ
1800S skrev:Clisse skrev:Har du haft dyserne ude af fuelrailen???? Hvis du har det, er det højst sandsynligt den nederste pakning på dysen der er defekt og drukner moteren i tomgang...
nej det har jeg godt nok ikke. men det kunne da være jeg skulle prøve og skille det lidt af imorgen
kunne det evt. hjælpe at sætte chip i
Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.
Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.
Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.
MVH
Morten
: 26 dec 2003, 20:41
af alfamorten
Det lyder faktisk bare som en indsugnings pakning/falsk luft ved den cyl. den ikke går på.
: 26 dec 2003, 23:36
af Transitfar
Nu er det jo temmelig begrænset hvormeget man skal skille ad på en zetec for at skifte knastaksler.
Det er derfor, jeg synes det hele lyder lidt mystisk.
Når du har tørnet lidt, og så piller tændrøret ud, så er det vel fugtig?????
Husk på, at når du checker tændrøret i det fri skal der kunne trækkes en gnist på ca. 2 cm!!!! (altså fra tændrørets stelelektrode og over til bilens stel, ved at løfte tændrøret lidt fri...)
: 27 dec 2003, 21:06
af Morten VJ
1800S skrev:tak for de hurtige svar
jeg har prøvet at tage stikkene af til indsprøjtnings dyserne og det viser sig at når jeg tager det af på den 4cyl sker der ikke noget mens der ved de andre er en forskel (lydmæssigt) kan det være denne der svigter og kan det tjekkes på andre måder
og ang. mit spørgsmål til knasthjul er der nogen med "knast erfaringer" på disse motore uden de justerbare hjul
De justerbare knast hjul er penge der nærmest er smidt ud af vinduet,
da du har uendeligt justerbare hjul på i forvejen.
Der hvor besparelsen vil ligge er hvis du får indstillet knastere på rullefelt
pga. formindsket tidsforbrug.
MVH
Morten
: 28 dec 2003, 10:43
af Gæst
[/quote]
Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.
Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.
Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.
MVH
Morten[/quote]
Det med kontaktrens er prøvet desværre uden held
: 28 dec 2003, 10:54
af Morten VJ
Anonymous skrev:
Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.
Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.
Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.
MVH
Morten[/quote]
Det med kontaktrens er prøvet desværre uden held[/quote]
Tja så er det nok ikke en utæthed, prøv at kontrollere dyserne.
MVH
Morten