Side 2 af 8

: 17 dec 2003, 20:16
af Havneren
Det har jeg målt via at rullefeldtet. Jeg har det også med på udprintet. Du må gerne se det en dag hvis du ikke tror mig... Jeg var også selv lidt overrasket.

Hvilke ændringer mener du lige at resten af hentene skulle komme fra??? Pejlstængerne? Portningen? MS?... Det kan du glemme. Motoren uden turbo vil jeg tro yder omkring de 80 hk. Den er sku sløv!

v/h christian

: 17 dec 2003, 20:24
af lqs
TRO??? pudset top og åben udstødning+MS har også en virkning på sugemotorer! men det faktiske LADETRYK har nok den største indvirkning på resultatet af disse sammenligninger. hvornår har du rullet bilen uden TURBO men med øvrige FORBEDRINGER? MVH. søren

: 17 dec 2003, 20:36
af Havneren
Jep... Den åbne udstødning er en ret afgørende faktor. Men det kunne den Mazda jo også sagtens have.

MS giver som sådan ikke nogle HK. Havde bilen stået helt standart og jeg monterede MS ville jeg ikke have flere HK af betydning.

Det faktiske ladetryk... Mit ladetryks ur stor op 0,3 bar, rullefeldtet stod på 0,25 bar og Computeren viste så vidt jeg husker 125KPA ca.! Hvor mere "faktisk" vil du have det?

Jeg har aldrig rullet uden turbo. Derfor kommer jeg heller ikke med div samligner. Jeg har sprunget slanger af nu og da, hvor den så intet lader. Og der kan den dårlig trække 5. gear som jo også er ret højt gearet.

v/h christian

Pinefuldt..........

: 17 dec 2003, 20:37
af Mads RR
Hej

Det piner mig lidt , men jeg må give Havneren ret. Den ydede faktisk 139 hk ved det omtalte tryk. Jeg tror godt vi kan regne med trykket, det var tilsluttet rullefeltet. Jeg var tilstede og så det. Tror faktisk vi lavede et par målinger for at være sikre.


Mads Rose Rasmussen

: 17 dec 2003, 20:43
af Havneren
Ja... Det er rigtigt. Vi troede der var gået noget galt ved den første test måske. Så den slettede jeg (printede ikke ud) og lavede et par til som viste nøjagtig det samme! Dog efter jeg havde sadt orginal udstødning på var effekten jo faldet dramatisk!

v/h christian

: 17 dec 2003, 20:47
af lqs
når du sprænger en slange og mister ladetryk på den måde kører du stadig med en prop i udstødningen! tror du ikke du ville have 100kpa i indsugning på sug ved bundgas (SOM SUGEMOTOR)? tror bestemt du ville have lige omkring 107hk med nænvte forbedringer men uden turbo!

: 17 dec 2003, 20:56
af Havneren
Prop i udstødningen... jo.

107 hk... Næppe!

Er gået fra 9:1 i komp. til ca 7,8:1... Det fjerner en ca 10-15hk

Dvs. jeg skal nu vinde 27-32hk på en tvivlsom portet top (3hk), MS (5hk), Udstødning (10hk), lettet pejlstænger og stempler (1 hk), Stortgasspjæld (0hk), Blow off (0hk).

ca. 20 hk... Så ligger vi på 100hk max.

100 * 1,25 = 125hk

v/h christian

: 17 dec 2003, 21:18
af lqs
hvorfor mister du 10-15hk på at gå den smule ned i KOMP. ville du vinde 10-15 ved at ved at gå op på 10-1?? regner vi nu (PLUDSELIG) med kun 0,25 i ladetryk??? er der ikke flere ubekendte i dette regnestykke? indsugningsmanifold???? 13-1 i KOMP =40heste extra?????? MVH. søren

: 17 dec 2003, 21:46
af ProRace
Hejsa drenge.

Nu må ikke komme op og slås om det her.. :lol:

323Fèren køre med 0.7 i tryk. Lavede en ny udstødning til den, med en 200 cellers racekat, og en gennemstrøms pot, og i 2.5" hele vejen.
Endvidre har den monteret en SMT6 som wireinstallation, og hele herligheden er kørt ind på rullefelt.

Alt i alt 168hk

: 17 dec 2003, 22:34
af Havneren
Hvis du går tilbage og kigger søren. Så er det dig der startede med 0,3bar. Jeg har hele tiden skrevet 0,25bar...

Jeg har skrevet inde på tyotaekstreme nu som du nævnte.

Skulle du aldrig på arbejde din pyllerrøv!

v/h christian