Side 2 af 2

: 09 sep 2003, 13:42
af K-FINN
SORRY jeg sider og sover lidt.Jeg troede at det var lambdamaaler han havde koebt af mig. :oops:

: 09 sep 2003, 13:49
af mh
okay så forstår jeg :lol: hehe kender det godt er også nogle gange et andet sted end jeg burde være :oops:

: 10 sep 2003, 22:04
af Havneren
Hejsa...

I øvrigt nu når i lige er ved det. På de sonder med kun 3 ledninger... 2 hvide(varme) 1 sort(signal) der skal varmen sættes til for at sonden overhovedet virker. Lidt mystisk syntes jeg. Jeg havde altid været i den tro at den trak stellen gennem udstødningen... Noget kunne tyde på at dette så ikke altid er tilfældet. I samme sekundt at varmen var sadt til kom signalet fra sonden.

I øvrigt ville jeg nu også sige at der kun er én signal ledning på en sonde, da man jo næppe bruger stellen som en info kilde...

v/h christian

: 10 sep 2003, 22:17
af mh
det lyer som om den har sidet så langt fra varmen..... så den ikke blev over 300grader på elementet.... så er det iværtfald derfor den ikke ville virke for den er jo varm med det samme med varmeelementet....

: 10 sep 2003, 22:21
af Nolan
Grunden til at der er en ekstra stel-ledning på en 4-ledet lambdasonde er, at man så undgår at benytte den strømbærende ledning (bilens stel) til måle-reference.

Det er et hyppigt benyttet måletekninsk princip, der minimerer støj og potentialeproblemer i forbindelse med svage signaler fra sensorer.

/Nolan

: 10 sep 2003, 22:30
af mh
Nolan skrev:Grunden til at der er en ekstra stel-ledning på en 4-ledet lambdasonde er, at man så undgår at benytte den strømbærende ledning (bilens stel) til måle-reference.

Det er et hyppigt benyttet måletekninsk princip, der minimerer støj og potentialeproblemer i forbindelse med svage signaler fra sensorer.

/Nolan


og derfor også grunden til man skærmer "nogle" ledninger (F.eks. tændings signaler)fordi det er meget små signaler der sendes.......... og derfor følsome over for radiostøj