Tuning Sierra DOCH??
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
-
HenrikGM
Den 2,3er der omtales i tråden er det den samme 2,3er som Ford folk omtaler som 2,3 SVO maskinen?
I så fald er det en meget stærk motor, ihvertfald bunden. Topstykkerne er lidt en anden sag. Selvsamme motor bund kan påmonteres, og hold nu fast: En top fra en Volvo 4 cyl, feks 940, og ombygningen er gjort adskillige gange i US med ret imponerende resultater, da volvotoppen flower meget bedre end fords egen, til stor forbløffelse for de fleste incl mig selv.
Just my 0,02$
I så fald er det en meget stærk motor, ihvertfald bunden. Topstykkerne er lidt en anden sag. Selvsamme motor bund kan påmonteres, og hold nu fast: En top fra en Volvo 4 cyl, feks 940, og ombygningen er gjort adskillige gange i US med ret imponerende resultater, da volvotoppen flower meget bedre end fords egen, til stor forbløffelse for de fleste incl mig selv.
Just my 0,02$
-
Morten Volvo
-
Morten Volvo
-
HenrikGM
Nu kommer det jo ret så meget an på hvilken motor/topstykke/manifold/karburator kombination der her er tale om.....
eks. så flower volvos 8V toppe ,530 og 531, begge bedre end 16V toppen fra feks 740GLT 16V, hvorimod 160eren er noget oldnordisk.
På Fords SVO motor passer både boltafstand, og CC, så det er kun tandrem der er ballade med, men det kan jo rimeligt nemt fikses.
Hvilken kombination har du?
Evt kunne et skift af knastaksel være ret interessant, da 246grader/9mm løft ikke hidser noget op.....
eks. så flower volvos 8V toppe ,530 og 531, begge bedre end 16V toppen fra feks 740GLT 16V, hvorimod 160eren er noget oldnordisk.
På Fords SVO motor passer både boltafstand, og CC, så det er kun tandrem der er ballade med, men det kan jo rimeligt nemt fikses.
Hvilken kombination har du?
Evt kunne et skift af knastaksel være ret interessant, da 246grader/9mm løft ikke hidser noget op.....
-
møffe