Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 20:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
misundelse er en grim ting :(

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
det skal lige siges at 2.3 dohc eren går i folkemunde som en af fords beste motore. så om folk mener at ford noget skidt skal jeg ikke bestemme, men ford en af dem der har levet længest så mon ikke at det er godt nok 8)

Titel:
Den 2,3er der omtales i tråden er det den samme 2,3er som Ford folk omtaler som 2,3 SVO maskinen?

I så fald er det en meget stærk motor, ihvertfald bunden. Topstykkerne er lidt en anden sag. Selvsamme motor bund kan påmonteres, og hold nu fast: En top fra en Volvo 4 cyl, feks 940, og ombygningen er gjort adskillige gange i US med ret imponerende resultater, da volvotoppen flower meget bedre end fords egen, til stor forbløffelse for de fleste incl mig selv.

Just my 0,02$

Titel:
Det er da interessant snak det med volvo-topstykkerne. Jeg har en 240, men har på fornemmelsen at det er flaskehalsen sammen med karburatoren i det hele. I øvrigt har jeg ikke noget problem med ford, selvom jeg er volvo-mand. Jeg har haft en Sierra DOHC, og det kørte bare :)
mvh Morten
Volvo for life

Titel:
Det er da interessant snak det med volvo-topstykkerne. Jeg har en 240, men har på fornemmelsen at det er flaskehalsen sammen med karburatoren i det hele. I øvrigt har jeg ikke noget problem med ford, selvom jeg er volvo-mand. Jeg har haft en Sierra DOHC, og det kørte bare :)
mvh Morten
Volvo for life

Titel:
Nu kommer det jo ret så meget an på hvilken motor/topstykke/manifold/karburator kombination der her er tale om.....

eks. så flower volvos 8V toppe ,530 og 531, begge bedre end 16V toppen fra feks 740GLT 16V, hvorimod 160eren er noget oldnordisk.

På Fords SVO motor passer både boltafstand, og CC, så det er kun tandrem der er ballade med, men det kan jo rimeligt nemt fikses.

Hvilken kombination har du?
Evt kunne et skift af knastaksel være ret interessant, da 246grader/9mm løft ikke hidser noget op.....

Titel:
ja det ville jo være næmt hvis det kun var en tandrem der stod i vejen.men en dohc 8v/16v er med knastkæde.og det er der problemet er(og det bedste ved hele motoren) 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time