Side 2 af 2
Re: FAQ : dump valve
: 03 jul 2003, 23:18
af Nolan
Hov.........
Og tak, Anders for det fine billede. Du er da for cool.
Det er nok de færreste, der lige gider pille deres BOV fra hinanden for at illustrere.
/Nolan
Re: FAQ : dump valve
: 04 jul 2003, 07:06
af Anders
Det var da så slidt..

Re: FAQ : dump valve
: 04 jul 2003, 08:26
af øhh
hvilken en dumpvalve skal jeg så vælge til min escort rs turbo årgang 89
jeg vil jo gerne have den piffffffffft lyd :-/
Jonas
Re: FAQ : dump valve
: 04 jul 2003, 08:40
af ???
Hey Jonas...
Du skal bare køre med nedrullede vinduer, og hver gang du så skifte gear stikker du hovedet ud af vinduet, og pifter.!!!
Det er både nemt og billigt...
Re: FAQ : dump valve
: 04 jul 2003, 09:46
af Nolan
Som Anders så nydeligt beskrev ovenfor, skal en motor m. luftmængdemåler have en BOV med dobbelt-stempel eller recirkulation.
Hvis du vil have piffffffffft lyd......... skal du IKKE bruge den recirkulerende, da denne ikke lufter til det fri og dermed ikke giver ret meget lyd fra sig.
/Nolan
Re: FAQ : dump valve
: 05 jul 2003, 01:29
af Saab-Daniel
Du kan dog vælge at anvende en EVO6-bypass. Denne skulle efter sigende give et ret flot pift af sig, når man samtidigt kører med åbent luftfilter. Prøv f.eks. at se denne film:
http://www.saabturboclub.com/video/02sl ... te/007.avi Han har åbent luftfilter og EVO6 monteret...
Daniel.