FAQ : dump valve

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: FAQ : dump valve

#11 Indlæg af Nolan »

Hov.........

:-D

Og tak, Anders for det fine billede. Du er da for cool.
Det er nok de færreste, der lige gider pille deres BOV fra hinanden for at illustrere.

/Nolan
Anders

Re: FAQ : dump valve

#12 Indlæg af Anders »

Det var da så slidt.. :)
øhh

Re: FAQ : dump valve

#13 Indlæg af øhh »

hvilken en dumpvalve skal jeg så vælge til min escort rs turbo årgang 89
jeg vil jo gerne have den piffffffffft lyd :-/

Jonas
???

Re: FAQ : dump valve

#14 Indlæg af ??? »

Hey Jonas...
Du skal bare køre med nedrullede vinduer, og hver gang du så skifte gear stikker du hovedet ud af vinduet, og pifter.!!! :-D

Det er både nemt og billigt...
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: FAQ : dump valve

#15 Indlæg af Nolan »

Som Anders så nydeligt beskrev ovenfor, skal en motor m. luftmængdemåler have en BOV med dobbelt-stempel eller recirkulation.

Hvis du vil have piffffffffft lyd......... skal du IKKE bruge den recirkulerende, da denne ikke lufter til det fri og dermed ikke giver ret meget lyd fra sig.

/Nolan
Saab-Daniel

Re: FAQ : dump valve

#16 Indlæg af Saab-Daniel »

Du kan dog vælge at anvende en EVO6-bypass. Denne skulle efter sigende give et ret flot pift af sig, når man samtidigt kører med åbent luftfilter. Prøv f.eks. at se denne film: http://www.saabturboclub.com/video/02sl ... te/007.avi
Han har åbent luftfilter og EVO6 monteret...
Daniel.
Besvar