golf2 1.8monopoint
Redaktør: Moderatorer
-
golle2
-
Gæst
lige nu køre jeg med en forstærket gti16v gearkasse men er ved at få renoveret en g60 gearkasse, jo det er lidt men det er stadig en gade bil og den skulle til syn samme dag som jeg fik den på rullefelt, jeg skal havde den på ruller igen i morgen hvor den yder maks for nu er 8v katten væk og det komplette 3" er monteret igen, satster på knap 410hk som et gæt, forhåbentligt mere, men ellers er det jo bare et tryk på knappen og lade gassen hjælpe til ikk`
-
HenrikGM
300hk er vist rimeligt fornuftigt med det ladetryk/komp forhold. Jeg tænker den max yder 120hk på sug, og med ladetryk så højt får du næppe den fulde gevinst, så ~300hk er ikke urimeligt med de specifikationer, dog vil jeg gerne vide lidt mere om motorens karakteristik. Ligger de 300hk ved 8000rpm eller har den dem ved 5000rpm?
Det er jo langt blidere for gear og meget nemmere at styre hvis de mange hk er hentet ved at forlænge toppen af kurven. På den måde henter man feks 345hk på hjulene i en rolla 1,6 med turbo,1,3bar tryk. beghrænsren er sat til 8900rpm og ydelsen er hentet stort set alene som følge af de mange omdrejninger.
Du siger den eer rullet til 280 på hjulene, har du ikke en felttest og hvis vi er heldige en 4gas måling på motoren?
Hvordan er tændingen sat? Måske du har en tændingskurve?
Jeg stiller mig dog ret skeptisk for om du kan hente yderligere 280hk med nos uden at dine turboer himler, og noget brænder i smadder. Nos har en tendens til at sparke turboladernes omdrejningstal voldsomt op, og wastegaten når overhovedet ikke at regulere det. Kan du holde de 1,9bar konstant når du fyrer nos af?
Det er jo langt blidere for gear og meget nemmere at styre hvis de mange hk er hentet ved at forlænge toppen af kurven. På den måde henter man feks 345hk på hjulene i en rolla 1,6 med turbo,1,3bar tryk. beghrænsren er sat til 8900rpm og ydelsen er hentet stort set alene som følge af de mange omdrejninger.
Du siger den eer rullet til 280 på hjulene, har du ikke en felttest og hvis vi er heldige en 4gas måling på motoren?
Hvordan er tændingen sat? Måske du har en tændingskurve?
Jeg stiller mig dog ret skeptisk for om du kan hente yderligere 280hk med nos uden at dine turboer himler, og noget brænder i smadder. Nos har en tendens til at sparke turboladernes omdrejningstal voldsomt op, og wastegaten når overhovedet ikke at regulere det. Kan du holde de 1,9bar konstant når du fyrer nos af?
-
golle2
100hk
jeg ligger desværre ikke selv inde med testene men min ven i sverige ligger muligvis inde med dem da det var ham der udførte testene, jeg mistede dem under min udflytning, jeg bruger kun et hundrede hestes noz kit på bilen da jeg blev frarådet at bruge et større kit, men den holder trykket okay godt, og den går da fra 0-100 på ca.6,8 uden noz og fra 0- 200 på ca. 5,2 m.noz
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt: