golf2 1.8monopoint

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
golle2

#11 Indlæg af golle2 »

alt det du nævner med modificationer af oliepumpe spjældhuse og manifolds er udført af en uautoriseret tuner i horsens andet ved jeg ikke.
men tror det eller lad være på motoren yder den nu 300hk uden brug af nos. og 280 på hjulene.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#12 Indlæg af 2fat2fly »

300hk på en 2.1L 16v med 1.9bar i ladetryk, lyder ikke af meget med så højt et ladetryk. hvad har den at NM sådan et bæst vel nok til at spise en masse gearkasser. :wink:
Gæst

#13 Indlæg af Gæst »

lige nu køre jeg med en forstærket gti16v gearkasse men er ved at få renoveret en g60 gearkasse, jo det er lidt men det er stadig en gade bil og den skulle til syn samme dag som jeg fik den på rullefelt, jeg skal havde den på ruller igen i morgen hvor den yder maks for nu er 8v katten væk og det komplette 3" er monteret igen, satster på knap 410hk som et gæt, forhåbentligt mere, men ellers er det jo bare et tryk på knappen og lade gassen hjælpe til ikk`
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#14 Indlæg af 2fat2fly »

Ok bliver spændene,gir du en melding når du har fået den målt igen vil gerne høre hvad det ende med.
HenrikGM

#15 Indlæg af HenrikGM »

300hk er vist rimeligt fornuftigt med det ladetryk/komp forhold. Jeg tænker den max yder 120hk på sug, og med ladetryk så højt får du næppe den fulde gevinst, så ~300hk er ikke urimeligt med de specifikationer, dog vil jeg gerne vide lidt mere om motorens karakteristik. Ligger de 300hk ved 8000rpm eller har den dem ved 5000rpm?

Det er jo langt blidere for gear og meget nemmere at styre hvis de mange hk er hentet ved at forlænge toppen af kurven. På den måde henter man feks 345hk på hjulene i en rolla 1,6 med turbo,1,3bar tryk. beghrænsren er sat til 8900rpm og ydelsen er hentet stort set alene som følge af de mange omdrejninger.

Du siger den eer rullet til 280 på hjulene, har du ikke en felttest og hvis vi er heldige en 4gas måling på motoren?

Hvordan er tændingen sat? Måske du har en tændingskurve?

Jeg stiller mig dog ret skeptisk for om du kan hente yderligere 280hk med nos uden at dine turboer himler, og noget brænder i smadder. Nos har en tendens til at sparke turboladernes omdrejningstal voldsomt op, og wastegaten når overhovedet ikke at regulere det. Kan du holde de 1,9bar konstant når du fyrer nos af?
golle2

100hk

#16 Indlæg af golle2 »

jeg ligger desværre ikke selv inde med testene men min ven i sverige ligger muligvis inde med dem da det var ham der udførte testene, jeg mistede dem under min udflytning, jeg bruger kun et hundrede hestes noz kit på bilen da jeg blev frarådet at bruge et større kit, men den holder trykket okay godt, og den går da fra 0-100 på ca.6,8 uden noz og fra 0- 200 på ca. 5,2 m.noz
golle2

#17 Indlæg af golle2 »

de 300 hk er på et omdrejnings niveau lige omkrig 8000 rpm
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#18 Indlæg af nmb1022 »

0-100 på ca. 6,8sek og med 300hk???????????????????????? Fuck den er sløv!! Og så 0-200 på 5,2 med nos?????

DU joker os fandme
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#19 Indlæg af Ole.. »

Tror vist der er en 13årig knægt der bladre lidt for meget i thansen kataloger, og har set fast and furious lidt for mange gange..
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#20 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Kunne da godt tænke mig at se nogle tests, samt måske et videoklip med den acceleration, det lyder da spændende :D
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Besvar