Polo 1,3i/ G40

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
BBN

Re: Polo 1,3i/ G40

#11 Indlæg af BBN »

Hej Gert

Der er flere forskelle mellem GT motoren og G40 motoren end dem der er blevet nævnt. Udstødningsventilerne i et standard G40 topstykker er natriumfyldte for bedre køling. Derudover er kompresionen sænket med andre stempler end på en GT motor. Indsprøjtningsanlægget er også anderledes, idet der er en map sensor lige før gasspjældet på G40´en og en luftmængdemåler placeret ved luftfilteret på GT modellen.
De første 500 G40 modeller fra 86-88, havde dog luftmængdemåler istedet for map-sensor. Det skal også lige tages med i betragtning at G40 modellen er gearet betydelig højere end GT modellen. De forreste bærearmsbøsninger og fjederben er også forstærket.

Jeg håber du kan bruge oplysningerne til noget fornuftigt.
Gert

Re: Polo 1,3i/ G40

#12 Indlæg af Gert »

Hej BBN.
Tak for oplysningerne. Jeg troede ikke at der var så meget forskel, men nu må jeg se om jeg overhovedet får den købt. Der skal ihvertfald laves lidt ved den.
Mhv. Gert..................
Besvar