Forstærke gearkasse

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Forstærke gearkasse

#11 Indlæg af Jan »

http://www.bmwe30.dk/intake.jpg
Ventil styret er gemt væk fra fabrikken
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Rene
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Forstærke gearkasse

#12 Indlæg af Rene »

Hej Jan

På de 2 2,5L (M3)jeg har været med til at lave, var der hydrauliske løfter på og de virked ikke over 7600 omd, ingen stigning i effekten, en var ex noscar motor.

Men dit problem, vil være juster brikkerne, de vil nok ikke blive hvor fabrikanten havde tænk, hvis du hæver omdrejningerne, derfor er brikken flytted ned under løfteren på "alle" racer motorer.

Hvis gear olien bliver varm, laver du olie køling på den og så holder den også til 10K rpm

/rene
Automekaniker
brian 306gti med spjældh

Re: Forstærke gearkasse

#13 Indlæg af brian 306gti med spjældh »

der er jo mekaniske løftere:-D overvej nogle meget hårde fjedre da 9000 omdrejninger stiller store krav til fjedrene og pas på med for højt kompresionsforhold
så tager du stemplerne og drejer en mm af der hvor ventilerne går ned og hvem skal sætte den op i omdrejninger begrænderen forhindre jo det men rh motorsport kan sætte begrænseren op+ den skal have noget mere benzin ellers brænder du stemplerne
mvh brian
brian 306gti med spjældh

Re: Forstærke gearkasse

#14 Indlæg af brian 306gti med spjældh »

ups så ikke hele billede,ikke mekanske løftere,men du har jo toppen af find nogle fjedre og skift dem det tager kun en 1 time
brian
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Forstærke gearkasse

#15 Indlæg af Jan »

Hvorfor er det ik mekaniske løftere???
Hvorfor er et højt kompressionens forhold et problem ved høje omdr.??
Den har 10:1 nu.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
brian 306gti med spjældh

Re: Forstærke gearkasse

#16 Indlæg af brian 306gti med spjældh »

det der er lidt forvirrende er tegningen den stemmer ikke med fotos
på tegningen er der vist et rør der skal ned over ventil+justerskiver ligner dem fra hødraliske løftere,men er det mekaniske,så ok
10-1 er ikke noget problem,dog hvis du har tænkt dig at kompinere det med et par meget skrappe knaster kan ventilløftet blive et problem
det løser du ved at få fræst 1 mm af stemplet der hvor ventilerne synker ned så er ovre problemet det kan en cylinderservice klare for en 100 kr
mvh brian ellers har du problemer så skriv på min mail
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Forstærke gearkasse

#17 Indlæg af Jan »

Jeg har snakket med en som har haft en E30 M3 og han´s gik til 8000omdr. uden problemer
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
brian 306gti med spjældh

Re: Forstærke gearkasse

#18 Indlæg af brian 306gti med spjældh »

har lige fået min lavetB-] B-] og den er forberedt til 9000 o/m,der er sat smedede letvægtsstempler i,andre bundlejer,andre ventiler der er sænket gor højere løft
den kan tage de 9,men er sat til 7800 da det er rigeligt,men den kører også med 314 gr.knaster,så det løfter lidt højt,er dine knaster ikke så skrappe,skulle det jo ikke være et problem:-D :-D :-D 8000 skulle nok kunne gå
Brian
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Forstærke gearkasse

#19 Indlæg af Jan »

Jeg ved ik helt hva knaster jeg ska vælge, kan få op til 320gr. men den må også gerne ku køre på alm. vej:-)
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
brian 306gti med spjældh

Re: Forstærke gearkasse

#20 Indlæg af brian 306gti med spjældh »

kører selv med 314 gr.,det kræver spjældhuse,ellers kan den ikke gå i tomgang,med det orginale indsårøjtningsanlæg kunne den ikke gå under 2000 o/m i tomgang,så du skal nok holde dig under 300 gr. for ikke at få for mange problemer.
de kan dog løses med at du sætter en modstand imellem,men så skal den chippes bagefter
Brian
Besvar