Side 2 af 2
Re: Stemplet til turbo
: 23 aug 2002, 19:26
af jesper
vil lige understrege at dreje af stempler der i forevejen ikke er lavet til tryk ikke er den mest holdbare løsning

(undskyld)
Re: Stemplet til turbo
: 24 aug 2002, 08:24
af LasseW
Det er rigtigt at det ikke er den bedste løsning, men i rigtigt mange tilfælde holder det altså udemærket, plus du får en fordel i vægt reduktion. Ved af nogle har drejet 4mm :-O ef et BMW stempel og det holdt til 2 bar.
En af de gode ting ved afdrejning er at det er standard stempler, og skulle et ryge så koster de jo ikke alverden......billige lære penge
mvh Lasse
stempler
: 05 feb 2004, 16:14
af Thorbjørn S
hey kan se det ikke er så nye igen men ville høre om i fik turbo på den Gt'er og hvor meget i drejet af a stempler ???
evt. i laver en kobber/jern toppakning
: 05 feb 2004, 23:37
af nmb1022
Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte nu

min kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"
: 06 feb 2004, 07:16
af lqs
lige en at tænke over! hvad mener i der vil ske ved at der bliver mærker (på skørtet af stemplet) under stempelringene? (fra kløerne på drejebænken) MVH. søren
: 06 feb 2004, 08:37
af david
Der bliver slet ingen mærker, hvis man bare bruger "fingerspidserne"
: 06 feb 2004, 08:44
af HenrikGM
NMB1022 skrev:Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte nu

min kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"
Problemet med et stempel er at lortet jo ikke er cylindriskt, og ej heller rundt. Når man så kommer farende med sin fede treklo og knokler stemplet fast så har man et stempel der er trekantet i en vis grad.
Gør man det med meget omtanke kan man såmen nok slippe afsted med det, men der er en seriøs risiko for at stemplet ikke ligger inden for specs bagefter.
Bløde kløer, og så dreje dem ud så de kun bærer på ringlandet, og absolut ikke på skørtet, så skulle det gå. Skørtet er ikke lavet til at håndtere at blive spændt fast, især ikke med en treklo!
: 06 feb 2004, 21:47
af Morten VJ
Så en smart hjemmelavet adapter, virker kun tilstempler med plant skørt i bunden der blev drejet en kop der passede til bunden af stemplet. Derefter blev der boret et hul i midten til en plejlstangsadapter med hul til krydspinden. adapteren blev spændt op i drejebænken og centrerede stemplet, som blev holdt fast af krydspinden.
Resultat ingen trekantede stempler.
Dette er nok kun umagen værd hvis man planlægger en større produktion, eller har mange penge.
MVH
Morten
: 08 feb 2004, 23:59
af Luffe
kammerater, jeg har selv drejet af mine stempler og de blev hverken riset eller trekantet- jeg er selv maskinarbejder. jeg tog og spændte med de hårde klør med messing folie i mellem uden at vold spænde se'fø'li, og husk lige at der ikke køre noget på toppen sf stemplet så det i principet egentlig ligemeget hvordan det ser ud- desuden er det jo ikke ret meget der skal af!
en af mine bekendte han sleb af stemplerne i mens de sad i blokken- og de var med vinkelsliber!!! og så vidt jeg ved køre den stadigvæk den motor- det var en ford ækselort....
mvh Lars
: 09 feb 2004, 06:35
af lqs
skørtet på et stempel er kun beregnet til at forhindre det i at vælte. prøv at lægge mærke til hvor et stempel bliver slidt! den første 4 cylindrede bil der kørte 10 sekunders tid på 1/4 mile var planet på den meget forsigtige måde LUFFE beskriver!!! MVH. søren