Turbo til 3,0 motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
thj

Re: Turbo til 3,0 motor

#11 Indlæg af thj »

Her er dataérne på slag og boring:-)

Boring:95.0mm
Slaglængde:69.8

mvh. Thomas
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Turbo til 3,0 motor

#12 Indlæg af Jan »

Jeg har 2 stk. Garret T25 turboer hvis det er. De er helt nye, 3500 stk.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Bindegal

Re: Turbo til 3,0 motor

#13 Indlæg af Bindegal »

Liiige en lille sniger...
Mig bekendt er Opel´s gamle række6ere basis for Opel´s nok fedeste motor til dato - Lotus Omega :-) eller tager jeg fejl?

Måske manifold fra Lotus passer? Ja der er 2, for der var jo 2 turboer på, hver turbo skubbes af 3 cylindre.
Partnumrene er
90393335 kat nr. 8 50 574 (front)
90393336 kat nr. 8 50 575 (rear)

/bindegal
Allan.H.

Re: Turbo til 3,0 motor

#14 Indlæg af Allan.H. »

Den du tænker på er det ikke 3638ccm r6 24v med 360hk og 531nm??
Og hvis det er har de så bare boret den lidt op for at få den
større volume eller er det en helt anden motor??

mvh Allan.H.
noller

Re: Turbo til 3,0 motor

#15 Indlæg af noller »

Den der OPEL LOTUS OMEGA er (næsten) helt bygget af LOTUS........

http://www.ao.net/~pjwales/lotus.htm

530HK når den er chippet :-D :-D :-D :-D
Flemming

Re: Turbo til 3,0 motor

#16 Indlæg af Flemming »

Halløjsa!
C36GET motoren fra Lotus Omega er en videreudvikling af C30SE- motoren.Regn ikke med at manifolderne passer på. Stort set er motoren HELT anderledes.
Mail til mig for mere info og billeder! scotten@ofir.dk

Data for C36GET:
Bohrung/Hub 95/85 mm
Hubraum 3615 ccm
Zylinderzahl 6 in Reihe
Verdichtung 8,2 : 1
Ventile pro Zylinder 4
Turbolader 2 x Garrett T25
Ladedruck 0,6 bar
Leistung 277 KW / 377 PS bei 5200 U/min
Drehmoment 568 Nm bei 4200 U/min
Ölmenge 8,0 Liter
Kühlwassermenge 10,25 Liter

Mvh. Flemming
Lasse K

Re: Turbo til 3,0 motor

#17 Indlæg af Lasse K »

Irmscher har også lavet en 24v 4,0 6cyl opel motor, jeg mener den har 204 HK standard. Det er af og til til salg i Tyskland, f.eks. i bladet Flash. Jeg kan ikke huske om de monterede den i Senator, Monza eller Omega, men den passer vist i alle 3 biler.
M.v.H. Lasse Kristensen
Allan.H.

Re: Turbo til 3,0 motor

#18 Indlæg af Allan.H. »

Att Lasse K
Er du sikker på at den ikke har flere hk for den de bruger i omega´en (3,0 24v 6cyl) har jo 204hk standart.
Men hvis den kun har de 204hk var det jo sagen at få fat på sådan en motor og betale afgiften for motorskiftet og så monterer turbo på den. Så kunne den gamle monza blive en rigtig vild slæde. :-|

mvh Allan.H.
Flemming

Re: Turbo til 3,0 motor

#19 Indlæg af Flemming »

Den 24v 4 L er vist ikke lige noget du får fingerne i til rimelige penge. Alene topstykket var ret dyrt og kan ikke købes nyt mere.
Lidt tal om 4.0 motoren:
Boring
98mm

Slaglængde
88mm

Volumen
3983 cm3

Ydelse
200kw (272Hk)/5800 U/min

Ydelse
395Nm / 3300 U/min

Kompresion
10,0 : 1

Opel har også lavet en 3.0 24 med turbo og 350 hk.. se her:
http://www.home.zonnet.nl/patver/test/O ... n/124.jpeg
Allan.H.

Re: Turbo til 3,0 motor

#20 Indlæg af Allan.H. »

Er der nogen af jer som ved hvad kompressionen er på monza/senator 3,0 E/I
motoren det ville jo være rart hvis den er så lav at man bare kan smække
turboen på uden at skifte stempler/toppakning.

mvh Allan.H.
Besvar