Turbo til 3,0 motor
Redaktør: Moderatorer
-
thj
Re: Turbo til 3,0 motor
Her er dataérne på slag og boring:-)
Boring:95.0mm
Slaglængde:69.8
mvh. Thomas
Boring:95.0mm
Slaglængde:69.8
mvh. Thomas
-
Jan
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Turbo til 3,0 motor
Jeg har 2 stk. Garret T25 turboer hvis det er. De er helt nye, 3500 stk.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
BMW E39 540i
-
Bindegal
Re: Turbo til 3,0 motor
Liiige en lille sniger...
Mig bekendt er Opel´s gamle række6ere basis for Opel´s nok fedeste motor til dato - Lotus Omega
eller tager jeg fejl?
Måske manifold fra Lotus passer? Ja der er 2, for der var jo 2 turboer på, hver turbo skubbes af 3 cylindre.
Partnumrene er
90393335 kat nr. 8 50 574 (front)
90393336 kat nr. 8 50 575 (rear)
/bindegal
Mig bekendt er Opel´s gamle række6ere basis for Opel´s nok fedeste motor til dato - Lotus Omega
Måske manifold fra Lotus passer? Ja der er 2, for der var jo 2 turboer på, hver turbo skubbes af 3 cylindre.
Partnumrene er
90393335 kat nr. 8 50 574 (front)
90393336 kat nr. 8 50 575 (rear)
/bindegal
-
Allan.H.
Re: Turbo til 3,0 motor
Den du tænker på er det ikke 3638ccm r6 24v med 360hk og 531nm??
Og hvis det er har de så bare boret den lidt op for at få den
større volume eller er det en helt anden motor??
mvh Allan.H.
Og hvis det er har de så bare boret den lidt op for at få den
større volume eller er det en helt anden motor??
mvh Allan.H.
-
noller
Re: Turbo til 3,0 motor
Den der OPEL LOTUS OMEGA er (næsten) helt bygget af LOTUS........
http://www.ao.net/~pjwales/lotus.htm
530HK når den er chippet

http://www.ao.net/~pjwales/lotus.htm
530HK når den er chippet
-
Flemming
Re: Turbo til 3,0 motor
Halløjsa!
C36GET motoren fra Lotus Omega er en videreudvikling af C30SE- motoren.Regn ikke med at manifolderne passer på. Stort set er motoren HELT anderledes.
Mail til mig for mere info og billeder! scotten@ofir.dk
Data for C36GET:
Bohrung/Hub 95/85 mm
Hubraum 3615 ccm
Zylinderzahl 6 in Reihe
Verdichtung 8,2 : 1
Ventile pro Zylinder 4
Turbolader 2 x Garrett T25
Ladedruck 0,6 bar
Leistung 277 KW / 377 PS bei 5200 U/min
Drehmoment 568 Nm bei 4200 U/min
Ölmenge 8,0 Liter
Kühlwassermenge 10,25 Liter
Mvh. Flemming
C36GET motoren fra Lotus Omega er en videreudvikling af C30SE- motoren.Regn ikke med at manifolderne passer på. Stort set er motoren HELT anderledes.
Mail til mig for mere info og billeder! scotten@ofir.dk
Data for C36GET:
Bohrung/Hub 95/85 mm
Hubraum 3615 ccm
Zylinderzahl 6 in Reihe
Verdichtung 8,2 : 1
Ventile pro Zylinder 4
Turbolader 2 x Garrett T25
Ladedruck 0,6 bar
Leistung 277 KW / 377 PS bei 5200 U/min
Drehmoment 568 Nm bei 4200 U/min
Ölmenge 8,0 Liter
Kühlwassermenge 10,25 Liter
Mvh. Flemming
-
Lasse K
Re: Turbo til 3,0 motor
Irmscher har også lavet en 24v 4,0 6cyl opel motor, jeg mener den har 204 HK standard. Det er af og til til salg i Tyskland, f.eks. i bladet Flash. Jeg kan ikke huske om de monterede den i Senator, Monza eller Omega, men den passer vist i alle 3 biler.
M.v.H. Lasse Kristensen
M.v.H. Lasse Kristensen
-
Allan.H.
Re: Turbo til 3,0 motor
Att Lasse K
Er du sikker på at den ikke har flere hk for den de bruger i omega´en (3,0 24v 6cyl) har jo 204hk standart.
Men hvis den kun har de 204hk var det jo sagen at få fat på sådan en motor og betale afgiften for motorskiftet og så monterer turbo på den. Så kunne den gamle monza blive en rigtig vild slæde.
mvh Allan.H.
Er du sikker på at den ikke har flere hk for den de bruger i omega´en (3,0 24v 6cyl) har jo 204hk standart.
Men hvis den kun har de 204hk var det jo sagen at få fat på sådan en motor og betale afgiften for motorskiftet og så monterer turbo på den. Så kunne den gamle monza blive en rigtig vild slæde.
mvh Allan.H.
-
Flemming
Re: Turbo til 3,0 motor
Den 24v 4 L er vist ikke lige noget du får fingerne i til rimelige penge. Alene topstykket var ret dyrt og kan ikke købes nyt mere.
Lidt tal om 4.0 motoren:
Boring
98mm
Slaglængde
88mm
Volumen
3983 cm3
Ydelse
200kw (272Hk)/5800 U/min
Ydelse
395Nm / 3300 U/min
Kompresion
10,0 : 1
Opel har også lavet en 3.0 24 med turbo og 350 hk.. se her:
http://www.home.zonnet.nl/patver/test/O ... n/124.jpeg
Lidt tal om 4.0 motoren:
Boring
98mm
Slaglængde
88mm
Volumen
3983 cm3
Ydelse
200kw (272Hk)/5800 U/min
Ydelse
395Nm / 3300 U/min
Kompresion
10,0 : 1
Opel har også lavet en 3.0 24 med turbo og 350 hk.. se her:
http://www.home.zonnet.nl/patver/test/O ... n/124.jpeg
-
Allan.H.
Re: Turbo til 3,0 motor
Er der nogen af jer som ved hvad kompressionen er på monza/senator 3,0 E/I
motoren det ville jo være rart hvis den er så lav at man bare kan smække
turboen på uden at skifte stempler/toppakning.
mvh Allan.H.
motoren det ville jo være rart hvis den er så lav at man bare kan smække
turboen på uden at skifte stempler/toppakning.
mvh Allan.H.