Side 2 af 3

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 19 nov 2014, 18:30
af K-FINN
Arrrr der står da også ladetryk for neden

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 19 nov 2014, 19:00
af Lars E
Portning af turbo og wastgate er noget jeg skal have læst lidt op på.

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 19 nov 2014, 19:07
af K-FINN
Portning af wg er simpelt. Du laver bare hul størrer, så klappen bare lige dækker hullet.

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 19 nov 2014, 20:03
af Lars E
Øøh.. lider den ikke af det modsatte af boost creep??

Fra ca 2000 omdr har jeg 0,2, ved ca 3000 begynder trykket at stige, og først ved 4700 har jeg max tryk

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 19 nov 2014, 20:08
af K-FINN
Ja men den bliver ved med og stige i nm ud på rpm.
Er du sikker på dit ladetryk ikke stiger efter 4700rpm

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 19 nov 2014, 20:17
af Lars E
Det mener jeg, men det kan jo ikke skade at generelt få bedre flow igennem. Det skal der i hvert fald kikkes på

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 19 nov 2014, 20:53
af Runesm
Med boost creep så stiger ladetrykket.
Men K-FINN som Lars selv siger så er turboen til den store side, og med kun 0,6 liter motorvolumen kan det jo være at det bare ikke er før det den simpelthen når max boost. Kan være en mindre turbo gør forskellen så den sætter fuld tryk tidligere

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 20 nov 2014, 06:06
af K-FINN
Ja det er rigtigt, bare mærkeligt at den laver 0,2 bar helt nede ved 2000rpm

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 20 nov 2014, 06:22
af Lars E
Ja, den ligger helt stabil på 0,2bar. Trykket begynder først at stige ved 3000 omdr.
Men det er da godt for den lille kobling

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

: 20 nov 2014, 16:23
af lqs
tror nemt det blot kan være fordi turboen er (for) stor. der er vel kun ca 35 sugeheste til at drive den. hvilken turbo bruger du nu?
MVH søren