Side 2 af 2

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

: 04 sep 2014, 09:40
af Thomas h p
har tit leget med tanken om og bruge de originale ledningsnet, men altid kommet frem til at det bliver for bøvlet. Men du kan finde et stik til brændstofstyrboksen og bruge nogle af de ting som den har der, og så trække ud til dyserne og ladelufttempratur, og tps, og vr sensor til svinghjulet, det har jeg altid brugt, og det har altid virket perfekt. så skal du have noget til wideband, men køber du en vems, så det jo indbygget i boksen, så ingen ekstra bokse :)

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

: 04 sep 2014, 17:00
af K-FINN
Daigård, hvad mener du med, at det ikke er ideelt med 4 dyser på en udgang på en ms

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

: 04 sep 2014, 19:19
af m power
Kører Toyota ikke med det når der monteres MS ?

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

: 05 sep 2014, 23:33
af Daigaard
K-FINN skrev:Daigård, hvad mener du med, at det ikke er ideelt med 4 dyser på en udgang på en ms


Jeg mener at med de opsætninger jeg har været med til har vi altid kørt i banker, og der er sikkert en grund til at MS definerer hvornår dysen skal åbne i forhold til cylinderen, jeg går ud fra at det er med virkende til at få en mere jævn motor gang.

Hvis man har små dyser og der kører for fyld hane det meste af tiden er det jo ligegyldigt, men hvis man kører med stor dyser, ville jeg klart foretrække et mere kontrollerbart setup. Ellers er der jo ingen grund til at have så mange udgange til dyser fra MS :grin:

Jeg har dog aldrig kørt med 4 sammen, jeg har hvergang lavet ledningsnettet om, først motor i 2 x 2 og med 16V kører jeg fuld sekventiel med 2 dyser på hver cylinder, der kører staged injection.

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

: 06 sep 2014, 07:03
af K-FINN
Daigaard skrev:
K-FINN skrev:Daigård, hvad mener du med, at det ikke er ideelt med 4 dyser på en udgang på en ms


Jeg mener at med de opsætninger jeg har været med til har vi altid kørt i banker, og der er sikkert en grund til at MS definerer hvornår dysen skal åbne i forhold til cylinderen, jeg går ud fra at det er med virkende til at få en mere jævn motor gang.

Hvis man har små dyser og der kører for fyld hane det meste af tiden er det jo ligegyldigt, men hvis man kører med stor dyser, ville jeg klart foretrække et mere kontrollerbart setup. Ellers er der jo ingen grund til at have så mange udgange til dyser fra MS :grin:

Jeg har dog aldrig kørt med 4 sammen, jeg har hvergang lavet ledningsnettet om, først motor i 2 x 2 og med 16V kører jeg fuld sekventiel med 2 dyser på hver cylinder, der kører staged injection.



Ja det kan kun være en fordel ikke sprøjte ind på alle 4 på en gang, for troede du mente at ms ikke kunne håndtere det, mig der misforstod :-)
Kører også selv med 8 dyser i min lille 1,5L, det virker rigtig godt

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

: 07 sep 2014, 18:44
af Jakobsen
har lige hentet 2 ms1 v3 bokse begge bygget af Rene Turbo, så tror det bliver en af dem jeg tester sammen med mit gamle lediningsnet min gamle 242.. så må vi se hvad tid der bliver til montering, samt og hente en PLX wideband fætter