Side 2 af 5
: 29 dec 2013, 18:42
af Bojerne
Jep - billedet er af min tabel

: 29 dec 2013, 18:49
af Jakobsen
okay super.. har det hjulpet på dit heat soak nu så

: 29 dec 2013, 20:09
af Bojerne
Både ja og nej. Jeg kan se at min IAT viser en mere korrekt/realistisk temperatur, men min "varm-start" er stadig helt i hegnet.
: 30 dec 2013, 16:37
af Bojerne
Jeg har lige afprøvet tricket med at fjerne forbindelsen til temp måleren i indsugningen og det gør ingen forskel - så problemet ligger nok ikke i heatsoak problemer desværre...

: 31 dec 2013, 13:51
af Runesm
Jakobsen skrev:Rune
Sensore sidder der på alle nye biler, så hvorfor kan MS så ikke korrigere efter det ? Kan det passe det kun er Bosch styringer der kan finde ud af det ??
Ved ganske godt hvad problemet går ud på, da jeg selv har haft samme bøvl med en MS1 Extra.
Så ved godt sensoren bliver varm
Det ændre jo ikke i at den sidder i manifolden på ja næsten alle nyere biler efter 97.
Runesm skrev:Jakobsen skrev:Burde det ikke være helt lige gyldigt om Luft sensoren sidder i manifoldet, det er jo der den sidder på ja næsten alle biler idag ?
Det må vel være muligt selv med en MS boks at korrigere for det ?? altså uden at sensoren skal sættes ud i luftfilteret f.eks
Ligegyldigt når den kører og kold luft holder manifolden kold.
Problem når bilen står stille, og varmen fra topstykket trækker op i manifolden og gør den mere varm end den egentligt indsugede luft er.
Så tror MS at luften er drønvarm, og den fjerner derfor mere benzin end nødvendigt.
Omkring årtusinde skiftet var der enorm migrering fra MAP til MAF sensore. Jeg synes godt nok ikke jeg ser nogle biler i forbindelse med mit arbejde hvor iat sensor sidder i manifold. De sidder derimod direkte ude i maf sensoren, og på turbobiler sidder der tit en ekstra i et trykrør lige før manifolden
: 31 dec 2013, 14:34
af Jakobsen
Så har du ikke kigget på VW kan jeg høre for alle GTI S3 osv der sidder de da nemlig lige ved spjældet ?? Kan være VAG er de eneste der gør det, sammen med bosch styring
: 01 jan 2014, 12:08
af Runesm
Jakobsen skrev:Så har du ikke kigget på VW kan jeg høre for alle GTI S3 osv der sidder de da nemlig lige ved spjældet ?? Kan være VAG er de eneste der gør det, sammen med bosch styring
Kører disse biler ikke også med maf sensor?
: 01 jan 2014, 18:03
af Jakobsen
Jo da MAF og Map sensor ?
Men er vi enige om luft sensoren sidder i manifold ? Eller er det en bluf sensor ??
Om de er extra aner jeg ikke, men de sidder der og det kan vel ikke være uden grund

: 01 jan 2014, 19:12
af martin høj
Undrer mig over der ikke er noget vacum i log ????
Sidder vacum slange overhovedet på?
Må vi se din msq fil.
Mvh Martin
: 01 jan 2014, 20:04
af Runesm
Jakobsen skrev:Jo da MAF og Map sensor ?
Men er vi enige om luft sensoren sidder i manifold ? Eller er det en bluf sensor ??
Om de er extra aner jeg ikke, men de sidder der og det kan vel ikke være uden grund

Nej det er ikke en bluf sensor.
Men min umiddelbare tanke er, at den bruger maf-temp til opstart, og så faser over på iat sensor. Det virker logisk for mig.
Jeg ved fx toyotaer med maf-sensorer ignorerer maf-signalet under start, og kun går efter rpm, clt og iat temp indtil den når over 300 omdr. Bare for at gi' et eksempel på hvordan sensorer kan bruges.