Varm start udfordringer på Rover V8
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Jakobsen skrev:Rune
Sensore sidder der på alle nye biler, så hvorfor kan MS så ikke korrigere efter det ? Kan det passe det kun er Bosch styringer der kan finde ud af det ??
Ved ganske godt hvad problemet går ud på, da jeg selv har haft samme bøvl med en MS1 Extra.
Så ved godt sensoren bliver varm![]()
Det ændre jo ikke i at den sidder i manifolden på ja næsten alle nyere biler efter 97.Runesm skrev:Jakobsen skrev:Burde det ikke være helt lige gyldigt om Luft sensoren sidder i manifoldet, det er jo der den sidder på ja næsten alle biler idag ?
Det må vel være muligt selv med en MS boks at korrigere for det ?? altså uden at sensoren skal sættes ud i luftfilteret f.eks
Ligegyldigt når den kører og kold luft holder manifolden kold.
Problem når bilen står stille, og varmen fra topstykket trækker op i manifolden og gør den mere varm end den egentligt indsugede luft er.
Så tror MS at luften er drønvarm, og den fjerner derfor mere benzin end nødvendigt.
Omkring årtusinde skiftet var der enorm migrering fra MAP til MAF sensore. Jeg synes godt nok ikke jeg ser nogle biler i forbindelse med mit arbejde hvor iat sensor sidder i manifold. De sidder derimod direkte ude i maf sensoren, og på turbobiler sidder der tit en ekstra i et trykrør lige før manifolden
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Jakobsen skrev:Så har du ikke kigget på VW kan jeg høre for alle GTI S3 osv der sidder de da nemlig lige ved spjældet ?? Kan være VAG er de eneste der gør det, sammen med bosch styring
Kører disse biler ikke også med maf sensor?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Jakobsen skrev:Jo da MAF og Map sensor ?
Men er vi enige om luft sensoren sidder i manifold ? Eller er det en bluf sensor ??
Om de er extra aner jeg ikke, men de sidder der og det kan vel ikke være uden grund
Nej det er ikke en bluf sensor.
Men min umiddelbare tanke er, at den bruger maf-temp til opstart, og så faser over på iat sensor. Det virker logisk for mig.
Jeg ved fx toyotaer med maf-sensorer ignorerer maf-signalet under start, og kun går efter rpm, clt og iat temp indtil den når over 300 omdr. Bare for at gi' et eksempel på hvordan sensorer kan bruges.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo