Varm start udfordringer på Rover V8

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#11 Indlæg af Bojerne »

Jep - billedet er af min tabel :)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#12 Indlæg af Jakobsen »

okay super.. har det hjulpet på dit heat soak nu så :D
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#13 Indlæg af Bojerne »

Både ja og nej. Jeg kan se at min IAT viser en mere korrekt/realistisk temperatur, men min "varm-start" er stadig helt i hegnet.
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#14 Indlæg af Bojerne »

Jeg har lige afprøvet tricket med at fjerne forbindelsen til temp måleren i indsugningen og det gør ingen forskel - så problemet ligger nok ikke i heatsoak problemer desværre... :)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#15 Indlæg af Runesm »

Jakobsen skrev:Rune

Sensore sidder der på alle nye biler, så hvorfor kan MS så ikke korrigere efter det ? Kan det passe det kun er Bosch styringer der kan finde ud af det ??

Ved ganske godt hvad problemet går ud på, da jeg selv har haft samme bøvl med en MS1 Extra.

Så ved godt sensoren bliver varm :D

Det ændre jo ikke i at den sidder i manifolden på ja næsten alle nyere biler efter 97.



Runesm skrev:
Jakobsen skrev:Burde det ikke være helt lige gyldigt om Luft sensoren sidder i manifoldet, det er jo der den sidder på ja næsten alle biler idag ?

Det må vel være muligt selv med en MS boks at korrigere for det ?? altså uden at sensoren skal sættes ud i luftfilteret f.eks


Ligegyldigt når den kører og kold luft holder manifolden kold.
Problem når bilen står stille, og varmen fra topstykket trækker op i manifolden og gør den mere varm end den egentligt indsugede luft er.
Så tror MS at luften er drønvarm, og den fjerner derfor mere benzin end nødvendigt.


Omkring årtusinde skiftet var der enorm migrering fra MAP til MAF sensore. Jeg synes godt nok ikke jeg ser nogle biler i forbindelse med mit arbejde hvor iat sensor sidder i manifold. De sidder derimod direkte ude i maf sensoren, og på turbobiler sidder der tit en ekstra i et trykrør lige før manifolden
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#16 Indlæg af Jakobsen »

Så har du ikke kigget på VW kan jeg høre for alle GTI S3 osv der sidder de da nemlig lige ved spjældet ?? Kan være VAG er de eneste der gør det, sammen med bosch styring
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#17 Indlæg af Runesm »

Jakobsen skrev:Så har du ikke kigget på VW kan jeg høre for alle GTI S3 osv der sidder de da nemlig lige ved spjældet ?? Kan være VAG er de eneste der gør det, sammen med bosch styring


Kører disse biler ikke også med maf sensor?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#18 Indlæg af Jakobsen »

Jo da MAF og Map sensor ?

Men er vi enige om luft sensoren sidder i manifold ? Eller er det en bluf sensor ??

Om de er extra aner jeg ikke, men de sidder der og det kan vel ikke være uden grund :)
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#19 Indlæg af martin høj »

Undrer mig over der ikke er noget vacum i log ????
Sidder vacum slange overhovedet på?
Må vi se din msq fil.
Mvh Martin
Corolla Gti Turbo
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#20 Indlæg af Runesm »

Jakobsen skrev:Jo da MAF og Map sensor ?

Men er vi enige om luft sensoren sidder i manifold ? Eller er det en bluf sensor ??

Om de er extra aner jeg ikke, men de sidder der og det kan vel ikke være uden grund :)


Nej det er ikke en bluf sensor.
Men min umiddelbare tanke er, at den bruger maf-temp til opstart, og så faser over på iat sensor. Det virker logisk for mig.

Jeg ved fx toyotaer med maf-sensorer ignorerer maf-signalet under start, og kun går efter rpm, clt og iat temp indtil den når over 300 omdr. Bare for at gi' et eksempel på hvordan sensorer kan bruges.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar