Side 2 af 2
: 21 maj 2013, 16:00
af Mads B (dk)
BJ3882 skrev:Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej
Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?
Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)
Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?
Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?
: 21 maj 2013, 19:26
af BJ3882
Mads B (dk) skrev:BJ3882 skrev:Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej
Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?
Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)
Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?
Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?
Ikke regnet på men at give 20.000 for en bund/topstykke er vel mange penge, jeg spørger er ikke geni på dette derfor jeg har lavet dette emne

Kom endelig med input, råd, tilbud ja alt.
: 21 maj 2013, 19:56
af m power
BJ3882 skrev:Mads B (dk) skrev:BJ3882 skrev:Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej
Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?
Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)
Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?
Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?
Ikke regnet på men at give 20.000 for en bund/topstykke er vel mange penge, jeg spørger er ikke geni på dette derfor jeg har lavet dette emne

Kom endelig med input, råd, tilbud ja alt.
Du kan ikke lave en ny shortblok med nye stempler/stænger for under 20000,-
Du skal jo også bruge et komplet slibesæt, tandrems-kit, hoved/plejllejer, ny oliepumpe/kæde, boring/planing af blok samt topstykket skal tjekkes
Dertil kommer arbejdsløn til samling af motor
: 21 maj 2013, 19:56
af møffe
En motor med de påståede dele skal skilles af for at tjekke om delene er der, og er behovet der for alle de dele ved 400hk
: 22 maj 2013, 12:56
af BJ3882
Ikke sikkert man kan lave en ny blok med de nødvendige ting for 400 hk og giver jeg 20.000 kr for en blok vil jeg dog stadigvæk være nød til at tage den fra hinanden og tjekke alt igennem før jeg kan bruge den ville jeg mene.
: 19 jun 2013, 00:10
af Jubidition
Hvad er der galt med Flemmings motor?

Synes bare "kun" den lavede 350 hk fordi den havde 510 ml dyserne i
Lars' 608 hk motor er også fin. Men et eller andet sted ville jeg hellere selv stå for byggeriet. Det med standard manifolden er lidt en gåde. Der er flere i USA der laver langt over 400 hk på egas med standard manifold.
Men der er mange måder at nå 400 hk på. Du kunne gøre som mig og så noget vand/methanol indsprøjtning sammen med nogle kvalitets stumper og en ordentlig størrelse lader. Så er du i nærheden af de 400 hk
