: 11 feb 2013, 20:49
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
jens skrev:Der findes 265 mm. nav til bmw 5 serie med 10 tænder. 4.0 motor fra før 6/96
Der kørte en 544 i sverige for 25 år siden med 400 hk b20 kompressor og metanol den havde 11" chrysler kobling parret sammen med en th400 = turbo clutch det virkede.
Måske kunne man parre 265 mm nav med 10.5" trykfod fra en v8
se her der står tryk.
http://www.summitracing.com/search/part ... /10-500-in
HenrikGM skrev:jens skrev:Der findes 265 mm. nav til bmw 5 serie med 10 tænder. 4.0 motor fra før 6/96
Der kørte en 544 i sverige for 25 år siden med 400 hk b20 kompressor og metanol den havde 11" chrysler kobling parret sammen med en th400 = turbo clutch det virkede.
Måske kunne man parre 265 mm nav med 10.5" trykfod fra en v8
se her der står tryk.
http://www.summitracing.com/search/part ... /10-500-in
Jeg skal have den indenfor boltmønsteret, så der er grænser for diameteren.
240mm sachs 765 kræver modificering indvendig i koblingshuset for at få plads, og den står helt ude på kanten af svinghjulet.
Hvad rusker mindst:
ufjedret organsik nav eller fjedret 6puck sintermetal?