kobling til baghjulstræk stiv aksel

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

:tooth: alt er efterhånden lavet i kina.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#12 Indlæg af MortenS »

Ja i den tro er du alligevel :)
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

jens skrev:Der findes 265 mm. nav til bmw 5 serie med 10 tænder. 4.0 motor fra før 6/96
Der kørte en 544 i sverige for 25 år siden med 400 hk b20 kompressor og metanol den havde 11" chrysler kobling parret sammen med en th400 = turbo clutch det virkede.
Måske kunne man parre 265 mm nav med 10.5" trykfod fra en v8
se her der står tryk.
http://www.summitracing.com/search/part ... /10-500-in


Jeg skal have den indenfor boltmønsteret, så der er grænser for diameteren.
240mm sachs 765 kræver modificering indvendig i koblingshuset for at få plads, og den står helt ude på kanten af svinghjulet.

Hvad rusker mindst:
ufjedret organsik nav eller fjedret 6puck sintermetal?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
svensson
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 11 sep 2003, 21:27
Kontakt:

#14 Indlæg af svensson »

HenrikGM skrev:
jens skrev:Der findes 265 mm. nav til bmw 5 serie med 10 tænder. 4.0 motor fra før 6/96
Der kørte en 544 i sverige for 25 år siden med 400 hk b20 kompressor og metanol den havde 11" chrysler kobling parret sammen med en th400 = turbo clutch det virkede.
Måske kunne man parre 265 mm nav med 10.5" trykfod fra en v8
se her der står tryk.
http://www.summitracing.com/search/part ... /10-500-in


Jeg skal have den indenfor boltmønsteret, så der er grænser for diameteren.
240mm sachs 765 kræver modificering indvendig i koblingshuset for at få plads, og den står helt ude på kanten af svinghjulet.

Hvad rusker mindst:
ufjedret organsik nav eller fjedret 6puck sintermetal?


Sintermetal 6punkt med fjedre er super fin at køre med, det som jeg har kørt med uden fjedre, støjer under motorbremsen og generalt mere træls at køre med.

Svensson
Besvar