Side 2 af 3
: 04 feb 2013, 18:28
af HenrikGM
Ramp rate i dette tilfælde:
Enten forøgelse af belastningen pr tidsenhed (hvor stejl er rampen(kurven))
eller forøgelse af rpm pr tidsenhed, igen hvor stejl er rampen.
: 08 okt 2013, 14:44
af John Sahl
Hvad siger i til denne udskrift? (Eksempelvis korrektionsfaktor og temperatur)

: 08 okt 2013, 15:55
af K-FINN
Han har squ ikke været nærrig med varmen på værkstedet
: 08 okt 2013, 15:59
af John Sahl
K-FINN skrev:Han har squ ikke været nærrig med varmen på værkstedet
Som jeg husker det, så vil du få en forkert visning, men er den lavere eller højere end den burde være?
: 08 okt 2013, 16:02
af K-FINN
Den bliver højere måling,
: 08 okt 2013, 16:08
af John Sahl
K-FINN skrev:Den bliver højere måling,
Kan man mon omregne det ved at indtaste i en formel?
: 08 okt 2013, 16:10
af K-FINN
Det kender jeg ikke, men kan da for sjov skyld prøve taste de tal ind, på en måling, så se hvor meget det flytter sig.
: 08 okt 2013, 18:52
af john 406 turbo
Vi prøvede med min 406 turbo ved René, at smide luft temp fra indsugning ind i rullefelt måling, og det gav +33 hk.
Det var fra 13 grader til ca 42-45 grader.
: 08 okt 2013, 18:59
af K-FINN
Det er squ da rigtig john
Der er faktisk nogle tunere i dk, der mener det er den rigtige måde og måle hk.
: 08 okt 2013, 20:28
af m power
Det er jo temperaturen i indsugningen som er den der blandes i kompresitionskammeret og derfor burde det også være den temperatur man indtaster.
Men den temperatur vil jo konstant ændre sig på et rullefelt, og derfor er det jo noget nemmere at indtaste rumtemperaturen.
Men temperaturen vil jo så være en helt 3 når den kommer på gaden, så det er nok hip som hap om det er det ene eller det andet.