Tørsumpsmøring... søger nogen der har indgående kendskab?
Redaktør: Moderatorer
- Kedde1980
- Medlem
- Indlæg: 116
- Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
- Geografisk sted: Ribe, Danmark
lqs:
jeg kan godt se hvad du mener... turboen skal dog sidde ved siden af ventildækslet, så det med flere trin er ikke tvingende nødvendigt.
men bare lige for at være sikker på hvor du vil hen... du mener at det er overkill, når der findes andre løsninger. Eller mener du ligefrem at der er ulemper ved dette opsæt?
og bilen skal jo kun bruges til kvartmile og diverse sjov...
jeg kan godt se hvad du mener... turboen skal dog sidde ved siden af ventildækslet, så det med flere trin er ikke tvingende nødvendigt.
men bare lige for at være sikker på hvor du vil hen... du mener at det er overkill, når der findes andre løsninger. Eller mener du ligefrem at der er ulemper ved dette opsæt?
og bilen skal jo kun bruges til kvartmile og diverse sjov...
MVH Christian
1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- Kedde1980
- Medlem
- Indlæg: 116
- Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
- Geografisk sted: Ribe, Danmark
Det er dette sæt jeg har kigget på... det er med 4 "stages" men betyder det tryktrin?
http://store.vacmotorsports.com/vac---d ... 4-p75.aspx
http://store.vacmotorsports.com/vac---d ... 4-p75.aspx
MVH Christian
1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
- Kedde1980
- Medlem
- Indlæg: 116
- Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
- Geografisk sted: Ribe, Danmark
ang olietilførsel fra tørsumppumpen, så sælger de denne flange, den er nu meget smart:
http://store.vacmotorsports.com/vac---b ... p1417.aspx
Men der er vel også en mulighed for at lave en tilslutning i bundkarret, hvor den originale pumpe sad, men er måske svært at få 100% tæt ved anlæg:
Olietilførslen bliver jo så som en separat an10/12 studs ved bundkarret:

http://store.vacmotorsports.com/vac---b ... p1417.aspx
Men der er vel også en mulighed for at lave en tilslutning i bundkarret, hvor den originale pumpe sad, men er måske svært at få 100% tæt ved anlæg:
Olietilførslen bliver jo så som en separat an10/12 studs ved bundkarret:

MVH Christian
1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det ser ud som om der er tre sugetrin og et tryktrin.
eller måske kun to sugetrin?
kan ikke få lavet billedet stort...
billedet af flangen/bundkaret til tørsump mangler åbenbart nogen dele. eller også skal det op oven på den uundværlige forstærksningsplade. skulle det endelig være man skulle bygge tørsump, ville jeg nok bruge mere mærkevarer ... måske verdi. ville nok også overveje at suge i top af motor samtidig.
MVH søren
eller måske kun to sugetrin?
kan ikke få lavet billedet stort...
billedet af flangen/bundkaret til tørsump mangler åbenbart nogen dele. eller også skal det op oven på den uundværlige forstærksningsplade. skulle det endelig være man skulle bygge tørsump, ville jeg nok bruge mere mærkevarer ... måske verdi. ville nok også overveje at suge i top af motor samtidig.
MVH søren
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
lqs skrev:det ser ud som om der er tre sugetrin og et tryktrin.
eller måske kun to sugetrin?
kan ikke få lavet billedet stort...
billedet af flangen/bundkaret til tørsump mangler åbenbart nogen dele. eller også skal det op oven på den uundværlige forstærksningsplade. skulle det endelig være man skulle bygge tørsump, ville jeg nok bruge mere mærkevarer ... måske verdi. ville nok også overveje at suge i top af motor samtidig.
MVH søren
Her er billedet i marginalt bedre udgave->
http://www.ca-automotive.co.uk/items/Vac-e30m3_dry_sump.pjpeg
Ligner denne Peterson pumpe
Kode: Vælg alt
http://i.ebayimg.com/t/Peterson-Dry-Sump-pump-belt-drive-3-stage-unit-in-excellent-condition-/00/s/NDgwWDY0MA==/$(KGrHqZ,!o4F!I(z(SMqBQFvtWNrzg~~60_3.JPG
http://i.ebayimg.com/t/Peterson-Dry-Sump-pump-belt-drive-3-stage-unit-in-excellent-condition-/00/s/NDgwWDY0MA==/$(KGrHqJ,!rQE+oColckgBQFvtd1k-!~~60_3.JPG
http://i.ebayimg.com/t/Peterson-Dry-Sump-pump-belt-drive-3-stage-unit-in-excellent-condition-/00/s/NDgwWDY0MA==/$(KGrHqZ,!q4E+oG2ciO4BQFvtb0flQ~~60_3.JPG
http://i.ebayimg.com/t/Peterson-Dry-Sump-pump-belt-drive-3-stage-unit-in-excellent-condition-/00/s/NDgwWDY0MA==/$T2eC16RHJF8E9nnC7Q-WBQFvtZ7Ko!~~60_3.JPG
http://i.ebayimg.com/t/Peterson-Dry-Sump-pump-belt-drive-3-stage-unit-in-excellent-condition-/00/s/NDgwWDY0MA==/$T2eC16V,!ykE9s7tw3lTBQFvtYMuP!~~60_3.JPG
Men mon ikke der er tale om dette kit
http://www.ca-automotive.co.uk/single_prod.php?prod_id=2028
(flere billeder på siden)
Med denne Peterson pumpe
http://www.ca-automotive.co.uk/enlargements/Picture8.pjpeg <- godt billedet
3 Scavenge IN -> 1 Scavenge OUT
1 Pressure IN -> 1 Pressure OUT
Her omtales kittet fra vacmotorsport halvejs nede på siden
http://www.gpforums.co.nz/thread/447091/1/

- Kedde1980
- Medlem
- Indlæg: 116
- Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
- Geografisk sted: Ribe, Danmark
Det er netop det kit som der henvises til, i det link jeg smed er der også et link til bedre billeder.
Har ikke tjekket priser på autoverdi's pumper for nyligt, men sidst jeg hørte var det ca. 25000kr for pumpen alene...
Så kan jeg ligeså godt lave en bund mere og stille på hylden til hvis det skulle gå galt.
lqs: hvorfor vil du suge i toppen? har aldrig hørt om nogen bmw motor der bøvler med at olien ikke vil rende ned, og hvis der kommer sug i bunden trækker det vel bare endnu bedre ned?
Har ikke tjekket priser på autoverdi's pumper for nyligt, men sidst jeg hørte var det ca. 25000kr for pumpen alene...
Så kan jeg ligeså godt lave en bund mere og stille på hylden til hvis det skulle gå galt.
lqs: hvorfor vil du suge i toppen? har aldrig hørt om nogen bmw motor der bøvler med at olien ikke vil rende ned, og hvis der kommer sug i bunden trækker det vel bare endnu bedre ned?
MVH Christian
1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister